Zautomatizování vašich manipulačních procesů se může zdát složité, ale často je tok materiálu vaším pracovištěm zcela logický, ať se jedná o sklad nebo výrobní závod. Díky našemu systematickému přístupu dokážeme snadno nalézt společné funkce, které lze definovat jako konfigurovatelné moduly pro opakované použití. To je Toyota Way v praxi: oddělit v procesu opakující se toky od jedinečných.
Automaticky naváděné vozíky (AGV) jsou ideálním nástrojem pro opakující se toky. Společně identifikujeme toky, kterým přinese automatizace největší užitek, a vydáme se na cestu automatizace krok za krokem. Když už máme definované toky vhodné k zautomatizování, pomůže nám štíhlé myšlení eliminovat plýtvání a standardizované procesy pak zajistí hladší průběh automatizace.
Pojďme se podívat na tento výrobní závod a ukažme si, které procesy lze snadno realizovat pomocí AGV a udělat tak první krok ...
V naskladňovací zóně jsou palety přepravovány z příjmové zóny, typicky mezisklad na podlaze, do skladovací oblasti, nejčastěji v podobě regálového systému nebo stohování na podlaze.
Ve výrobních závodech nebo skladech je vždy potřeba doplňovat materiál, například palety s díly, které jsou pak přepraveny k výrobním linkám nebo do vychystávacích zón, kde proběhne další manipulace.
Přeprava palet mívá často podobu jednoduchého přemístění z jednoho konkrétního stanoviště na jiné konkrétní stanoviště. V distribučních centrech, kde jsou palety transportovány přímo ze vstupního stanoviště na výstupní, se tato činnost nazývá cross-docking.
Ve skladu nebo výrobním závodě je vždy spousta prázdných palet, ze kterých bylo odebráno zboží nebo materiál. Prázdné palety jsou také potřeba k umístění vychystaných položek nebo hotových produktů z výroby.
Palety s hotovým zbožím jsou vyzvednuty z přechodného úložiště nebo od baličky v blízkosti výrobní nebo vychystávací zóny a následně složeny v expediční zóně (typicky mezisklad na podlaze nebo blokové skladování), kde čekají na naložení do nákladních vozů.
Přeprava palet, skladování v regálech nebo na podlaze nebo just-in-time zásobování materiálem - naše Autopilot a Radioshuttle řešení se dokáží postarat o veškerou opakující se manipulaci s náklady ve vašich skladech.
AGV vozíky v Jaylo a SKF
Pro zajištění dálkové přepravy tunelem byly v Jaylo nasazeny 4 automatizované retraky RAE160 a v SKF 2 automatizované zakladače SAE160.
Palety jsou nyní plně automatizovaným tunelem přepravovány nepřetržitě oběma směry pomocí AGV vozíků. To pomohlo zavést just-in-time zásobování s minimálními čekacími dobami, snížit náklady na dodávky a posílit produktivitu a efektivitu.
Dodáváme kompletní integrovaná logistická řešení, od návrhu po implementaci. Ať je vaším cílem navýšení výkonu, flexibility nebo odolnosti, naše divize Systems Integration vám pokaždé pomůže s návrhem systémů, založených na vašich datech a vašich konkrétních potřebách. Vytvoříme a dodáme kompletní projekty na klíč a prostřednictvím naší servisní sítě zajistíme podporu vašich provozů.
Naše skupina pro systémovou integraci se specializuje na nejmodernější automatizační aplikace pro přípravu objednávek, třídění produktů a technologie vysokohustotního skladování. Cílem těchto aplikací, řízených modulárními systémy WES (Warehouse Execution Systems), je optimalizovat manipulační provozy našich zákazníků.
Spolupracujeme také s naší sesterskou společností Vanderlande, globálním lídrem trhu na poli automatizace logistických procesů , s nímž nabízíme širokou škálu plně automatizovaných řešení pro letiště, sklady a zásilkové společnosti.
Toyota nabízí různé typy automatizovaných produktů a komponentů, které vám pomohou optimalizovat efektivitu a flexibilitu skladů a usnadní vaši cestu k automatizaci procesů manipulace s materiálem.
AUTOMATION & RACKING MANAŽER
+420 311 651 103
ales.husek@cz.toyota-industries.eu
Přečtěte si příběhy našich zákazníků, ze kterých se dozvíte více o tom, jak jsme jim pomohli na jejich cestě k automatizaci.