Vozíky Autopilot jsou naprogramovány na bezpečné provádění veškerých úkolů a na kooperaci s manuálně ovládanými vozíky. Jakýmkoli případným kolizím zabraňují zabudované bezpečnostní skenery a zařízení pro detekci překážek, které včas reagují na překážky v dráze vozíku. Snímače nákladu a kamery zaručují ještě vyšší přesnost a bezpečnost manipulace s nákladem.
Boční skenery pro bezpečné zatáčení v optimální rychlosti
Přední a zadní skenery pro bezpečnou přepravu jmenovitou rychlostí
Modré LED světlo upozorňující chodce a řidiče při příjezdu ze skrytého místa
Čelní detekce překážek nad úrovní podlahy
Boční detekce pro překážky vstupující do dráhy zboku
Horní detekce pro překážky shora
Vozíky Autopilot společnosti Toyota podporují dvě vysoce přesné a adaptivní navigační technologie: navigaci s použitím odražečů nebo přirozenou navigaci, případně jejich kombinaci v podobě duální navigace. Posledně jmenovaná metoda umožňuje vozíku přepínat mezi použitím odražečů v jedné oblasti a použitím prostředí skladu jako referenčních bodů pro navigaci v jiné zóně instalace.
Navigace pomocí odražečů
Metoda navigace využívající pevné, vysoce kontrastní cíle (odražeče), instalované v pracovním prostředí. Odražeče instalované ve skladu umožňují pomocí skeneru na automatizovaném vozíku určit na základě vzdáleností od odražečů polohu vozíku. Vlastnosti této technologie zaručují robustnost, vysokou přesnost a dlouhý dosah ve většině prostředí.
Přirozená navigace
Metoda pro navigaci automatizovaných vozíků pomocí prostředí. Tato navigace využívá k vypočtení pozice vozíku rozpoznatelné referenční / orientační body ve skladu, jako jsou zdi, regály a fixní objekty. Přirozená navigace je levnější alternativa pro sklady, kde okolí zůstává zcela neměnné. Vozík může pro navigaci využít již existující přirozené prostředí bez potřeby dodatečného vybavení, jako jsou například odražeče, a ušetřit tak náklady za další vybavení a jeho instalaci.
Všechny vozíky Autopilot jsou řízeny automatizačním software T-ONE, vyvinutým interně ve společnosti Toyota. Tento software může pracovat jako samostatný autonomní systém, nebo jako komunikační vrstva v rámci systémů řízení skladu nebo výroby. Díky inteligentnímu řízení flotily a integraci se systémy ERP/WMS sleduje T-ONE pohyby a skladování zboží, objednávky, dopravní situaci a materiálové toky.
Více o T-ONE >>
Vozíky Autopilot mohou být vybaveny Lithium-ion bateriemi, které mají až o 30% vyšší energetickou účinnost, čímž zároveň přispívají k omezení emisí CO2. Díky možnosti automatického nabíjení se může vozík mezi jednotlivými úlohami rychle dobít, bez zásahu obsluhy a potřeby speciální nabíjecí místnosti - vše je plně automatizováno.
Automatizace optimalizuje toky zboží a zároveň minimalizuje škody, čas a výdaje. Pracovníci jsou osvobozeni od stále se opakujících operací, a jsou tak k dispozici pro náročnější úkoly. Automatizovaná manipulace s paletami vyžaduje také méně údržby a energie a přispívá k produktivitě a bezpečnosti, s návratností investic typicky během 2 let.
Více o automatizaci krok za krokem >>
„V Albert Heijn se rozhodli přepravovat palety po distribučním centru pomocí automaticky naváděných vozíků. Čím více AGV vozíků bude v provozu, tím více obchodů bude možné zásobovat. Při hledání nejlepšího řešení se společnost obrátila na společnost Toyota Material Handling, se kterou již dlouhodobě spolupracuje.“