„Řízení podniku v době pandemie
si žádá ještě více pozornosti věnované našim lidem“
Peter Damberg,
Senior Vice President Human Resources,
Sustainable Development and Corporate Communications
Pomáháme vedoucím pracovníkům vytvářet kulturu, která staví na první místo zdraví našich lidí. Pracujeme na dosažení našeho cíle nulového počtu úrazů a nemocí z povolání. V současnosti 47 % našich zaměstnanců pracuje v subjektech, jejichž systém řízení BOZP má certifikaci ISO 45001. Pravidelně si vyměňujeme osvědčené postupy s dalšími předními společnostmi, které jsou také jako my partnery kampaně Evropské agentury pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci (EU-OSHA).
Naše ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti jsou pozvánkou pro talentované lidi, aby se k nám připojili a přispěli k vytvoření udržitelné a digitální logistiky budoucnosti. Naše zaměstnance odměňujeme na základě transparentního systému odměňování, srovnatelného napříč celou Evropou. Během pandemie jsme si udrželi zaměstnance a všem vyplatili odměny. V rámci našeho programu „Budoucnost práce“ vytváříme atraktivní pracovní prostředí jak v online, tak i v reálném světě.
Naše roční hodnocení jsou ústředním bodem kontinuálního dialogu mezi zaměstnanci a jejich manažery, v rámci kterého se diskutují možnosti osobního rozvoje. Zaměstnanci se mohou angažovat v mnoha příležitostech rozvoje, přizpůsobených jejich pozici a aspiracím. Všichni mají přístup k formálnímu vzdělávání, jako jsou technická školení věnovaná TPS nebo e-learningy zaměřené na servis, prodej a další oblasti zájmu. V naší online akademii nabízíme také více než 1 800 e-learningových kurzů v 15 jazycích. Pro meziresortní lídry a vedoucí týmy jsme připravili programy rozvoje vedoucích pracovníků LIFT a LEAD.
Každý rok vyzýváme zaměstnance, aby se zapojili do aktivit podporujících náš závazek vytvářet společnost v souladu s přírodou. Naše místní subjekty nabídly dohromady více než sto team-buildingových příležitostí, při nichž mohou zaměstnanci na místní úrovni přispět v oblasti rozvoje mládeže, sociální péče a ochrany životního prostředí. Ve fiskálním roce 2021 se dobrovolnických aktivit zúčastnilo více než 2 000 zaměstnanců. V září 2021 projevilo více než 800 zaměstnanců ze 12 zemí svojí účastí na „Světovém dni úklidu“ osobní snahu přispět k lepší planetě.
Jako velký zaměstnavatel ve více než 20 zemích Evropy chováme ke všem stejný respekt. Respektováním všech odlišností reflektujeme globální povahu rodiny Toyota, k jejímž základním hodnotám patří také respekt. Rozmanitost zaměstnanců je zásadní pro náš budoucí obchodní úspěch.