Olověné akumulátory byly po mnoho let běžným zdrojem energie pro vysokozdvižné vozíky, společnost Toyota Material Handling se však v roce 2013 stala průkopníkem v používání li-ion baterií. Od té doby se začaly rychle stávat hlavním zdrojem energie vysokozdvižných vozíků. Li-ion technologie a vodíkové články pomáhají společnostem dosahovat cílů v oblasti udržitelnosti, protože spotřebovávají méně energie než tradiční olověné akumulátory.
Volba správného zdroje energie pro vaši flotilu závisí na prioritách vašeho podniku. Následující tabulka porovnává některé z nejčastějších voleb:
Doba do plného nabití: 80 min
Nabíjecí infrastruktura: Žádná, nabíječky připojené do běžné elektrické sítě
Údržba: Žádná
Životnost: 5 000 nabíjecích cyklů
Emise: Žádné (v kombinaci se zelenou elektřinou)
Dostupnost: Kompletní elektrická řada
Doba do plného nabití: 3 min
Nabíjecí infrastruktura: Čerpací stanice a volitelně elektrolyzér
Údržba: Minimální
Životnost: 10 let
Emise: Žádné (v kombinaci se zelenou elektřinou)
Dostupnost: 90% elektrické řady
Doba do plného nabití: 8 -12 hodin
Nabíjecí infrastruktura: Samostatná nabíjecí místnost
Údržba: Intenzivní: pravidelné dolévání vody
Životnost: 1 500 nabíjecích cyklů
Emise: Chemické látky při nabíjení
Dostupnost: Kompletní elektrická řada
Li-ion představuje nejefektivnější dostupné řešení energie. Je vhodné pro jednosměnné i vícesměnné provozy, nabízí rychlejší nabíjení než olověné akumulátory a umožňuje příležitostné nabíjení. Tím pádem není nutné baterii během dne měnit a roste tak produktivita vozíků.
Nabízíme vlastní li-ion baterie s různými kapacitami. V závislosti na vašich potřebách, míře využití, aplikaci a energetické infrastruktuře spárujeme správnou baterii se správnou nabíječkou. Všechny naše inteligentní nabíječky mají dynamické omezení výkonu, které řídí jejich celkovou spotřebu a zabraňuje nákladným "špičkám" v odběru energie. Při současném nabíjení několika vozíků nasměrují nabíječky nejvíce energie do vozíku s nejvíce vybitou baterií. To zkracuje dobu nabíjení a zvyšuje energetickou účinnost procesu až o 15 %.
Li-ion baterie jsou bezpečné, účinné a spolehlivé. K jejich výhodám patří:
Pokud provozujete náročné aplikace nebo intenzivní vícesměnný provoz, kde není možné příležitostné nabíjení, je palivový článek tou správnou volbou. Tankování a nabíjení vozíků s palivovými články je snadné a rychlé a zároveň snižujete svou uhlíkovou stopu.
Syntézou kyslíku s vodíkem vzniká v palivovém článku elektřina, která pohání elektrický motor. Jediným odpadním produktem elektrolytického procesu je voda. Vodík vyrobený pomocí obnovitelné energie je kompletně bez uhlíkové stopy. A při jeho přeměně na elektřinu vzniká pouze destilovaná voda. Vodík lze snadno skladovat a přepravovat, což umožňuje plné využití potenciálu obnovitelných zdrojů energie.
Palivové články jsou výhodné pro komplexní, rozsáhlé flotily pracující ve více směnách s potřebou výměny baterií. Některé z výhod:
Olověné akumulátory jsou sice cenově nejdostupnějším řešením energie, ale pro udržení špičkové kondice vyžadují pravidelnou údržbu. Baterie vyžadují samostatnou nabíjecí místnost a jejich plné nabití trvá 8-12 hodin. Baterie také vyžadují pravidelné doplňování vody. Olověné akumulátory mají 1 500 nabíjecích cyklů a nejlepší je tyto baterie nabíjet, když jsou vybité přibližně na 20 % kapacity.
Olověný akumulátor je skvělý pro zjednodušení logistického procesu na principech oběhového hospodářství.
• Cenově dostupný
• Z 98% recyklovatelný
• Osvědčená technologie
• K dispozici pro všechny naše elektrické vozíky
Vozík se spalovacím motorem má ve srovnání s elektrickým vozíkem nižší počáteční náklady. Spalovací vozíky jsou vhodné pro venkovní použití a fungují dobře i za nepříznivého počasí, například za deště. Pro vnitřní použití musí mít vaše provozy adekvátní ventilační systém, který si poradí s výfukovými plyny. Spalovací motory nevyžadují žádnou dobu nabíjení a je-li k dispozici odpovídající infrastruktura, lze palivo snadno a rychle doplnit.
Čelní vozíky Toyota se spalovacími motory překonávají požadavky nejnovější evropské emisní normy Stage V. Na výběr jsou dieselové a LPG varianty s nosností až 8 tun.
Spalovací motory, ideální pro práci venku, nabízejí několik výhod:
Otestujte Vaše znalosti o energetických řešení a dozvěďte se něco nového.
Spustit interaktivní video
Našli jste to správné řešení energie? Pojďme jej spojit s modelem vozíku vhodným pro váš podnik. Níže naleznete přehled čtyř běžných typů vozíků, který vám pomůže s výběrem.
Doporučení:
Toyota BT Levio LWI160 je elektrický skladový vozík ideální pro práci ve stísněných prostorách, jako jsou prodejny, obchody a supermarkety.
Doporučení:
Naše široká řada retraků nalezne uplatnění v nejrůznějších aplikacích: uvnitř, venku i ve stísněných prostorech.
Doporučení:
Modely Traigo 48 jsou mimořádně úsporné, nabízejí vynikající výhled do všech stran a vysoký výkon zdvihu a pojezdu.
Doporučení:
Řada Tonero s nosnostmi od 1,5 do 8,0 tun je vybavena výkonnými a spolehlivými průmyslovými motory Toyota, které poskytují bezkonkurenční výkon a stabilitu.
BT Levio LWI160
Náš systém správy flotily I_Site nabízí v rámci balíčku I_Site Explorer funkci správy baterií, poskytující užitečné informace, které vám umožní zlepšit energetickou účinnost a snížit náklady.
Lio-ion baterie představují nové příležitosti pro flexibilnější nabíjení. Na rozdíl od olověných akumulátorů není životnost Li-ion akumulátorů ovlivněna četností nabíjení. Příležitostné nabíjení se naopak doporučuje pro zajištění maximální provozuschopnosti a eliminaci prostojů. Pomocí I_Site Explorer lze sledovat úroveň nabití baterií a zajistit, aby byly vždy optimálně nabité. Nabíjení vozíku v době nečinnosti umožní snížit počet potřebných baterií a minimalizovat riziko neplánovaných prostojů.
Vizí naší společnosti je nulové plýtvání (zero muda) ve všem, co děláme. To se odráží také v našem přístupu k energiím. Zavázali jsme se, že do roku 2030 budeme v rámci našich vlastních provozů bezemisní společností.
Abychom tohoto slibu dosáhli, vytvořili jsme energetickou politiku založenou na 3 pilířích a cílech do roku 2030:
Již od srpna 2019 je Toyota Material Handling Sweden jako první z našich závodů uznána za bezkarbonovou továrnu s nulovými emisemi CO2, používající pouze zelenou elektřinu, dálkové vytápění a zkapalněný bioplyn.
Přečtěte si více o udržitelném přístupu Toyota Material Handling Europe>>