Kompletní řada vzv Toyota byla navržena tak, aby efektivně fungovala až při 0 ° C bez úprav. Při teplotách do -30 ° C však většina vysokozdvižných vozíků vyžadují úpravy. Mezí specifické vlastnosti patří nerezová ocel, olej vhodný do mrazírenských provozů, protiskluzové plošiny, vyhřívané baterie atd. Toyota nabízí celou řadu skladových vozíků včetně ručních paletových, vychystávacích, retraků a VNA vozíků, také elektrické vysokozdvižné vozíky. Některé paletové vozíky vyžadují jen malou úpravu, například elektrické paletové vozíky BT Levio a Zakladače BT Staxio, u kterých stačí pouze použít nízkoteplotní hydraulický olej - ve všech ostatních ohledech jsou předem připraveny pro chladírenské sklady s plně uzavřenými součástmi. Všechny vozíky pro chladírenské provozy jsou jasně označeny znakem sněhové vločky. To pomáhá snížit riziko nesprávného použití.
Chladírenské provozy jsou jedním z nejtvrdších prostředí pro manipulaci s materiálem. Teploty pod nulou mohou ovlivnit kapacity baterie, elektroniku, mazání, karoserii a schopnost řidiče ovládat vozík. Účinnost a provozní doba jsou zásadní pro skladování zboží v mrazírnách (jako jsou ryby, maso, ovoce, mléčné výrobky atd.). Abyste předešli nákladům během poruch a oprav, doporučujeme vám vyhrazené vozíky pro chladírenské provozy. V závislosti na modelu jsou vozíky vybaveny potřebnými součástmi (olej, nápravy z nerezové oceli, ...).
Chcete-li zjistit, které vozíky a specifikace se pro váš provoz hodí, kontaktujte nás.
Naše vysokozdvižné vozíky a řešení jsou používány prakticky v každém odvětví a prostředí. Můžete si vybrat z široké nabídky manipulačních zařízení, včetně ručních a automatizovaných skladových vozíků, vše vyrobené dle vysokých standardů.
Kondenzace je jedním z největších problémů v chladírenském skladu. Při jízdě se na vozíku vytváří vlhkost, která může zamrznout, když opětovně dochází k ochlazení, což poškozuje součásti vozíku. Proto doporučujeme nechat chladící místnost oddělenou od nakládacího prostoru, nebo zůstat mimo chladná místa, dokud není vozík suchý před dalším vstupem. Další alternativou je co nejdíle zůstat v chladírenském prostřed: Li-ionové baterie umožňují provozovatelům dlouhou dobu obsluhovat a nabíjet stroje v chladném prostředí.
Kromě řádného oblečení a školení pro obsluhu, kteří musí pracovat při teplotách až -30 ° C, jsou k dispozici i plně uzavřené kabiny s topnými tělesy. Ty je budou udržovat v teple a zdravé, pomáhá jim zůstat produktivní během celé směny. V kombinaci s lithium-ionotovu baterií s ohřívačem může být vozík během přestávek dobíjen i v chladírně. Nabízí vysokou účinnost a zároveň eliminuje potřebu výměny baterií a problémů s kondenzací.
Jak olověné, tak i lithium-iontové baterie mohou pracovat v chladírenské provoze. Věděli jste ale, že klasické baterie při provozu v tomto prostředí ztrácejí značné množství energie? Li-ionové baterie na druhou stranu ztrácejí jen málo nebo dokonce žádný výkon baterie v chladírenské skladu a mají energetickou účinnost až o 30 % vyšší než klasická baterie. To umožňuje delší provozní dobu a v kombinaci s možností nabíjení v chladném prostředí je vozík schopen provádět nepřetržité úkony celou směnu. Udržování vozíku vždy ve studeném protředí zabraňuje problémům s kondenzací, ke kterým dochází při častém vjzedu do chladného prostoru a jeho opouštění.
Využití prostoru v chladném prostředí je nesmírně důležité, protože chladicí vzduch je nákladný. Zejména v místnostech s teplotami až -35 ° C by měl být prostor naplněn co nejúčinněji. Díky regálovým řešením můžete maximalizovat využití prostoru při zachování vysokého výkonu.