Toyota Material Handling CZ uspěla v tendru na obměnu flotily vozíků v centrálním skladu společnosti Papyrus Bohemia s.r.o., protože neslibovala nereálné výhody a přišla s koncepcí, která jednoznačně respektuje a hájí zájmy zákazníka. Vzájemné jednání vyústilo v začátek nového partnerství, které se dlouhá léta nepodařilo navázat.
Předmětem jednokolového výběrového řízení momentálně největšího velkoobchodu s polygrafickými a obalovými materiály na českém trhu byla reorganizace flotily manipulační techniky (cca 50 skladových a čelních vozíků) a zajištění servisních a podpůrných služeb v centrálním skladu společnosti v Praze 10 - Štěrboholích.
"Toyota vzala poptávku velmi vážně, byla připravena, bylo vidět, že je velký zájem poptávce vyhovět. Poslala sehraný tým expertů, kteří vědí, o čem mluví, kteří kladli dobré otázky. Zajímal je náš provoz, jeho optimální natavení, toky zboží, nosiče nákladu, počty zakázek, denní nájezdy kamionů, časové aspekty. Teprve poté přišel na řadu výběr správné techniky a její počty. Následně jsme obdrželi hned napoprvé velmi solidní nabídku nejmodernější dostupné technologie.Vše podložené analýzou, čísly a zkušenostmi z jiných provozů. Žádné hrátky, žádné triky,"uvádí Miloš Vanžura, vedoucí skladu společnosti Papyrus Bohemia s.r.o., a pokračuje:
"Toyota nakonec jako jediná splnila v dohodnutých termínech vše, co jsme požadovali. Rychle zapůjčila stroje na překlenutí našich potřeb do doby dodání nových vozíků, a to včetně montáže IT setů (klávesnice, čtečky čárových kódů, PC, tiskárny). Provedla analýzu původní flotily, posoudila další uplatnitelnost a potřebnost vozíků ve vztahu k novým reáliím ve skladu i k nájezdu motohodin a část staré flotily odkoupila. Zakladače v úzkých uličkách zatím zůstávají, obměníme je, až bude jasné, jestli půjdeme do nových prostor. Výborné je i to, že Toyota provázala spolupráci s firmou IBG, která navrhla a realizovala novou nabijárnu i pro VNA vozíky, které zatím v režimu výměny baterie nefungovaly. Máme jeden kontaktní bod, který mi absolutně vyhovuje."
Toyota Material Handling CZ
Jana Bobysudová, Marketing manager
Tel.: +420 725 744 241
Nová flotila je financována formou dlouhodobého pětiletého pronájmu s garancí odkupních cen při dodržení dohodnutého nájezdu motohodin. Papyrus Bohemia uvítal i možnost po dvou letech podmínky smlouvy flexibilně upravit podle reálného nájezdu a reálných potřeb, pokud se odchýlí od původních předpokladů. S určením skutečného využití a vytížení strojů nám pomůžouněkteré programy správce flotily I_Site, který je součástí výbavy všech nových strojů.
Pravidelná údržba vozíků je definována servisní smlouvou s full servisem, která stanovuje dojezd technika (do 4 hodin), interval výměny některých opotřebitelných částí a náhradních dílů (například 1x ročně výměna kol kvůli hroší kvalitě podlahy). Smlouva určuje i úroveň základní péče o konkurenční vozíky, které zatím v centrálním skladu zůstávají a jejichž servis Toyota převzala od původního dodavatele, který bude nahrazen.
Poté, co budou dodány nové vozíky a sedne si první etapa spolupráce, chce se Papyrus Bohemia zaměřit na nastavení solidních standardů bezpečnosti.
"Vítáme aktivitu Toyoty v oblasti bezpečnosti. Potřebujeme zapracovat na spoustě věcí. Změnil se sortiment, změnila se struktura skladu, vzrostl rozsah manipulace se zbožím, které je potřeba manipulovat, ale také chránit, jinak než dříve. Je tu nyní velká divize Packaging a divize Vizuální komunikace. Přinesly do sortimentu dlouhé, lehké a křehké materiály, které vyžadují jiné zacházení než obyčejné celopalety křídového nebo ofsetového papíru. Promyslíme plány a intervaly školení řidičů, vhodnou bezpečnostní výbavu vozíků i skladu jako takového. Se všemi prostředky, které u nás připadají v úvahu - výstražný světelný systém SpotMe, modrá světla, majáky, zvuková signalizaci Personal Alert System, ochranné prvky regálů, sledování kolizí v rámci fleet managementu I_Site - má Toyota zkušenosti z jiných provozů." "Skladujeme a stohujeme také těžké palety a chceme předcházet velkým škodám na zboží a vybavení skladu. Proto jsme objednali systém I_Site na všechny nové stroje. Vyladíme úroveň detekce nárazů, zaměříme se na sledování správné péče o baterie a postupně i na sledování dalších výkonových a provozních aspektů vozíků, zejména jejich rovnoměrné vytížení. Od všech změn si slibujeme skutečně moderní a efektivní fungování bez zbytečných výdajů," říká na závěr Miloš Vanžura.