Retraky Toyota jsou vysokozdvižné vozíky s nosnostmi v rozmezí 1,2 až 2,5 tuny. Umožňují vysoce efektivní provoz a precisní manévrování, přinášející maximální produktivity bez kompromisů v bezpečnosti řidiče a nákladu. Jsou vhodné pro zakládání palet až do výšky 13 m, blokové skladování, vjezdové regály, venkovní použití a práci v mrazírnách. Tyto vozíky jsou běžně k vidění ve výrobních závodech nebo skladech. Vozíky naší široké řady mohou být vybaveny li-ion nebo olověnými akumulátory.
Naše retraky Toyota BT Reflex R-série, E-série, N-série a O-série přicházejí s inovativními funkcemi. Kabina je navržena s důrazem na ergonomii řidiče a vozík splňuje vysoké standardy bezpečnosti, ergonomie a energetické úspornosti. Vozíky jsou standardně vybaveny Li-ion bateriemi.
S ergonomickou a intuitivní kabinou bude život řidičů retraků snazší, bezpečnější a pohodlnější.
Interaktivní dotyková obrazovka nabízí řadu funkcí se zobrazením kontroly rychlosti, výšky zdvihu a varování před přetížením, díky čemuž bude manipulace s nákladem snazší a bezpečnější.
Toyota BT Reflex je k dispozici s naším vlastním modulárním Li-ion řešením. Abychom mohli nabídnout maximální flexibilitu, připravili jsme tři intelligentní energetické balíčky, které jsou optimálně přizpůsobené potřebám vašich provozů a zvyklostem při nabíjení: volit můžete mezi balíčky Standard, Intensive a Max.
BT Reflex jsou již ve standardu chytré vozíky, se kterými dosáhnete vyšší úrovně bezpečnosti, produktivity a efektivity. Přístup k vozíku lze omezit jen na oprávněné řidiče a vozíky snadno propojíte se systémem správy I_Site od Toyota Material Handling.
Retraky Toyota představují již 25 let špičkové produkty ve své třídě, excelující svými inovativními funkcemi: namátkou unikátní naklápění kabiny, patentovaný systém zdvihu TLC, AC pohon, 360° řízení, a mnoho dalších. Ať se rozhodnete pro jakoukoli sérii BT Reflex, vždy můžete počítat mimo jiné s následujícími přednostmi.
Unikátní patentovaný systém TLC zaručuje naprosto hladký zdvih a spouštění bez jakýchkoli otřesů, a to i při maximální rychlosti. Řidiči tak mají lepší kontrolu nad nákladem, což zlepšuje celkový výkon.
Čistý design stožáru a upínací desky v kombinaci s průhlednou střechou nabízí řidiči za všech okolností mimořádně dobrý výhled na náklad. Výsledkem je vyšší produktivita a bezpečnost. Tu lze ještě zvýšit volitelným laserem polohování vidlic, který usnadní rychlejší a bezpečnější nabírání palet.
Jako první přišla s 360˚ řízením pro retraky značka BT. Změna směru jízdy pomocí kontinuálního otáčení volantu bez koncové polohy umožňuje hladké a rychlé manévrování. To je výhoda oproti 180° řízení, zejména při zakládání a přejezdech mezi uličkami.
Jedná se o sadu vyspělých elektronických bezpečnostních funkcí, které umožní řidiči bezpečně využít veškerý výkonový potenciál vozíků BT Reflex.
Paket zahrnuje: optimalizaci rychlosti při zatáčení podle potřeb aplikace, regulaci rychlosti a optimalizované ovládání výsuvu.
Zde jsme pro vás shromáždili časté otázky a odpovědi týkající se retraků, které vám pomohou najít váš příští vozík.
Retraky slouží jako pomocníci při distribuci nákladů Malý poloměr otáčení se snoubí s vynikající stabilitou a manévrovatelností. To umožňuje obsluze vjíždět do těsnějších prostorů a dosáhnout do vyšších regálových pozic. Mohou nabrat paletu před vozíkem a umístit ji do regálu.
Retraky najdou uplatnění při distribuci zboží denní spotřeby, ve velkých skladech včetně mrazíren, v průmyslových závodech, v zahradnictví a zemědělství, v potravinářském a nápojovém průmyslu… Tyto vysoce výkonné vozíky jsou ideální pro vícesměnné provozy.
Pokud během dne potřebujete retrak jen příležitostně k umístění palety vysoko do regálu, k vyzvednutí palety od dopravníku, přepravě zboží po výrobním závodě a podobně, pak je pro vás Toyota BT Reflex B-série ten pravý. S nosností od 1,2 do 1,6 tuny je perfektní tam, kde je třeba zvládat širokou škálu úkolů rozprostřených v průběhu celého dne.
Li-ion baterie poskytují z hlediska efektivity řadu výhod, od konzistentního přísunu energie po možnost rychlejšího nabíjení. Toyota nabízí různé energetické balíčky, přizpůsobené potřebám vašich provozů a zvyklostem při nabíjení.
Li-ion baterie má životnost až 5 000 nabíjecích cyklů, zatímco olověný akumulátor vydrží pouze okolo 1 500 cyklů.
Při dobré disciplíně nabíjení může vozík s Li-ion baterií běžně pracovat celý den.
Při optimální rovnováze mezi provozem a příležitostným nabíjením je li-ion baterie výhodná jak z finančního hlediska, tak z hlediska udržitelnosti.
Na výběr je mnoho specifikací retraků v závislosti na požadované nosnosti a typu manipulovaného nákladu. Požádejte o nabídku online, nebo se obraťte na místního prodejce, který vám poradí s nejvhodnější specifikací a nabídne nejlepší cenu, ať v případě nákupu nebo krátkodobém či dlouhodobém pronájmu.
Ve většině případů slouží retraky k manipulaci EUR palet z kratší strany. Některé podniky používají k přepravě zboží uzavřené palety nebo nestandardní nosiče nákladu. Výsuvný stožár umožňuje zvládnout všechny tyto úkoly.
V závislosti na modelu mohou retraky Toyota dosáhnout výšky až 13 metrů s maximální nosností zdvihu až 2,5 tuny.
Umožňuje kompaktní konstrukci vozíku a tím pádem užší uličky mezi regály a více prostoru pro ukládání zboží.
Aby bylo možné manipulovat s paletami různých rozměrů, nabízejí retraky Toyota několik různých šířek mezi podpěrnými rameny.
Výška střechy vozíku nebo výška složeného stožáru určuje nejnižší výšku, pod kterou může vozík projet. Dejte pozor: v případě stožáru bez volného zdvihu se při zvedání vidlic vždy zvedá také vnitřní sekce stožáru, což ovlivní nejnižší průjezdnou výšku.
Chcete-li určit maximální potřebnou výšku zdvihu, zjistěte výšku nejvyššího nosníku regálu a připočtěte 150-200 mm, aby měla obsluha dostatečný manévrovací prostor pro umístění nákladu.
Nosnost či jmenovitá nosnost vozíku je vypočtena jako maximální hmotnost, kterou je vozík schopen zvednout do určené výšky, když je těžiště nákladu v určitém bodě. Pokud je třeba náklad zvedat nad tuto výšku, nebo je vyložení (těžiště nákladu) dále od paty vidlic, nosnost zdvihu se snižuje. A to je zůstatková nosnost: skutečná kapacita zdvihu v každé konkrétní situaci, která může být nižší, než jmenovitá nosnost.
Šířka uličky je minimální prostor, který vysokozdvižný vozík potřebuje k tomu, aby mohl zatočit do uličky (nebo mezi regály apod) a umístit nebo vyzvednout zde náklad.
Výpočet se liší v závislosti na modelu vozíku. Při výpočtu šířky uličky (Ast) je třeba vzít v úvahu následující specifikace:
Údaj o šířce uličky je uveden v technickém listu každého vozíku. Porovnání údajů z technických listů jednotlivých modelů vám umožní najít ten nejvhodnější pro váš provoz.
Retrak potřebuje minimální šířku uličky cca 2800 mm. Zakladač je kompaktnější a potřebuje k otočení méně prostoru (~2200 až 2500 mm).
Chcete-li koupit nový retrak, musíte se ujistit, že je vhodný pro dostupný prostor. Existují čtyři faktory, které byste měli mít na paměti, chcete-li vybrat správný vozík pro vaši šířku uličky:
Obecně není používání retraků venku doporučeno. Pro práci na továrním dvoře lze použít Toyota BT Reflex O-série. Tento vozík je konstruován s větší světlou výškou a odolnými koly a nabízí volitelné možnosti kabiny.
Provoz v nízkých teplotách vyžaduje efektivní řešení, které minimalizuje plýtvání prostorem, zdroji a časem, současně ale také zaručí spolehlivost v těchto náročných prostředích. Toyota nabízí speciální mrazírenské retraky pro práci až do -30°C. Verze s vytápěnou kabinou udrží řidiče v pohodě a produktivní po celou směnu.
Blokové skladování je způsob ukládání zboží: náklady (palety nebo jiné jednotky) jsou na podlaze stavěny na sebe až do bezpečné a stabilní výšky. Stohování ve větších výškách pomocí BT Reflex N-série s šířkou šasi 1120 mm představuje efektivní způsob skladování EUR palet. Tento typ vozíku lze také použít pro vjezdové regály.
Unikátní Toyota BT Reflex E-série je navržen tak, aby při dlouhodobé práci ve výškách minimalizoval námahu řidiče. Spolu se zvedáním vidlic se naklápí kabina řidiče. Standardně je nastaven limit 2000 mm, ale lze jej nastavit v rozmezí 500 a 13000 mm. Řidič má tak vynikající výhled na náklad, aniž by musel zaklánět hlavu.
Při výběru vysokozdvižného vozíku si ověřte, zda daný model zvládne svažitý terén vašeho pracoviště. Stoupavost lze nalézt v technickém listu vozíku. Maximální stoupavost je maximální svah, do které je vozík schopen po krátký čas stoupat. Důležitá není jen schopnost svah vyjet, ale také bezpečně sjet i s nákladem. Do úvahy je třeba vzít také světlou výšku vozíku.