Skupina BTL dodává svou produkci lékařům, ordinacím, specialistům, ale také estetickým klinikám. K hlavním značkám společnosti patří Emsculpt a Exilis pro neinvazivní tvarování těla, Emsella pro řešení inkontinence, kompletní nabídka přístrojů pro rehabilitaci či řada diagnostických kardiologických přístrojů propojených informačním systémem Cardiopoint.
Skupina BTL dodává svou produkci lékařům, ordinacím, specialistům, ale také estetickým klinikám. K hlavním značkám společnosti patří Emsculpt a Exilis pro neinvazivní tvarování těla, Emsella pro řešení inkontinence, kompletní nabídka přístrojů pro rehabilitaci či řada diagnostických kardiologických přístrojů propojených informačním systémem Cardiopoint.
V Benešově, kde jsme sbírali materiál pro tento článek, jsou umístěny standardní, ale i testovací výrobní provozy. V ČR se nachází ještě pražské vývojové centrum, kde pracuje přes 400 inženýrů v několika divizích. Rozsáhlá sériová výroba, kompletace a distribuční centrum je vybudováno v bulharském Plovdivu, které je také polotovary a hotovými výrobky z Benešova zásobováno.
Martin Vladyka, procesní inženýr, uvádí:
„Naše společnost začala zásadněji růst v letech 2016-17. V té době jsme již pár vozíků různých značek měli, ale expanze vyžadovala posílení manipulace i jiný přístup k jejímu výběru. Kvůli efektivnějšímu servisu i jednání s dodavatelem jsme se zaměřili na sjednocení flotily. Kromě jiných značek jsme v roce 2017 poprvé vyzkoušeli také Toyotu a od té doby v podstatě jinou značku nevolíme. Vychází vítězně z výběrových řízení, která na veškeré nákupy vypisujeme." „Vybíráme z nových i použitých vozíků, ale nejraději máme mírně jeté předváděcí stroje, které mají obvykle bohatou výbavu - technickou i bezpečnostní, případně stroje, které má dodavatel skladem. Požadavek na nový stroj vychází z požadavků výroby nebo logistiky a musí být uspokojen co možná nejdříve. Prodlevy si nemůžeme dovolit. Dodací lhůta je u použité techniky kratší a stroje jsou i levnější, což také není nezanedbatelné."
Vozíky zajišťují plynulý chod logistiky, stroje jsou nasazeny při výdeji materiálu, přijmu materiálu, při zásobování z externích skladů, ale i při expedici, při podpoře různorodé výroby - výměna 250 forem ve vstřikolisech a v rámci oddělení údržby (např. stěhování, výměna filtrů ve vzduchotechnice samozřejmě s manipulačním košem).
„Naše sklady s cca 1 600 paletovými místy jsou momentálně umístěné v jednom areálu ve 4 různých budovách, což nám plynulost a efektivnost manipulace nijak neusnadňuje, ale díky spolehlivosti a odolnosti Toyoty to zvládáme. Tato nepraktická roztříštěnost už brzy skončí. Skupina BTL plánuje centralizovat všechny výrobní i podpůrné provozy do jednoho centra rovněž v Benešově. Součástí budou i mnohem vyšší skladové prostory, které přinesou jiné požadavky na manipulaci. Nyní zakládáme do max. 6 m. Velkou změnou bylo pořízení retraku na jaře 2023. Jsem rád, že jsme si již tento v budoucnu asi stěžení stroj vyzkoušeli a adaptovali na něj některé řidiče. Až přejdeme na ještě vyšší regály doplníme laserové navádění, kameru na vidlice nebo voliče výšky zdvihu. Práce obsluhy retraku bude plynulejší, snazší a tedy efektivnější," dodává Martin Vladyka a pokračuje:
„Klíčovým parametrem výběru je spolehlivost techniky, plynulost pojezdu i řízení a snadné ovládání. Občas potřebujeme vozíky s přízdvihem podpůrných ramen kvůli terénním podmínkám nebo stupačky na ručně vedených vozících kvůli urychlení pojezdu na větší vzdálenosti. Poslední dobou preferujeme li-ionové baterie, protože jsme najeli na 3směnný provoz. Máme je již na 3 strojích. Můžeme je kdykoli dobít a jsou bezúdržbové. Obsluze také odpadly některé povinnosti. Na Traigo 3kolku jsme si nechali od Toyoty dodělat dodatečné úpravy pro venkovní použití."
Ve skupině BTL se cíleně a komplexně věnují bezpečnosti práce a využívají různé technologie, které se navzájem podporují. Martin Vladyka vysvětluje:
„V rámci fleet managementu I_Site se mi líbí správa uživatelů, kde můžeme nastavit jízdní vlastnosti stroje pro jednotlivé uživatele dle jejich schopností a samozřejmě možnost přihlašování do stroje pouze pomocí čipu, takže stroj nemůže ovládat pracovník, který nemá přístup. Aktuálně tento systém nevyužíváme naplno, seznamujeme se se všemi možnostmi, ale v budoucnu, až se flotila ještě více rozroste, s jeho širším nasazením počítáme. Budeme sledovat pohyby, vytíženost, nabíjení. Řidiči sami měli z hmotnosti a velikosti některých strojů respekt, necítili se komfortně a uvítali zpomalení a snížení úrovně akcelerace. Na větší stroje také instalujeme modrá nebo červená světla - podle směru pojezdu. Na posledním čelním vozíku máme navíc nejnovější systém detekce osob s kamerami sledujícími prostor před i za vozíkem. Když kamery osobu nebo třeba jen její část zaznamenají, stroj výrazně zpomalí. Bezpečnostní technička, Jitka Nováková byla z tohoto řešení nadšená a v budoucnu jej chce mít na všech strojích pro sedícího řidiče. Věří, že tím snížíme riziko střetu osoby s vozíky."
„Počet vozíků neustále přibývá a tam, kde se potkávají s pěšími, je zvýšený důraz na bezpečnost na místě. I v této oblasti jsme oslovili odborníky Toyoty a řešíme možnosti bezpečnostního značení, vizualizaci informací pomocí projektorů, líbil se nám signalizační systém Spot Me. Máme tedy z čeho vybírat a při zařizování nové centrální haly o čem přemýšlet. Daří se nám manipulovat bez kolizí vozíků s člověkem. To považujeme za velký úspěch."
Péče o stroje je ošetřena servisní smlouvu s programem SOLID s jednou roční preventivní prohlídkou. Ostatní servisní zásahy řeší BTL na zavolání.
„Máme dlouholetou pozitivní zkušenost se servisním technikem Tomášem Semeckým. Ještě se nestalo, že by do 24 h nepřijel a požadavek nevyřešil. Nutno dodat, že díky spolehlivosti strojů těchto požadavků bylo poskrovnu. Příjezd koordinuje dispečink Toyoty a je zřejmé, že Toyotě fungují všechny zainteresované posty," říká Martin Vladyka a na závěr hodnotí vzájemnou spolupráci.