Tiskárna FINIDR rozšířila flotilu vozíků od Toyoty

Ušlechtilou produkci podporují moderní a užitečné technologie- efektivnost a bezpečnost manipulace sleduje I_Site.

Tiskárna FINIDR s.r.o. z Českého Těšína již mnoho let pravidelně zvyšuje obrat i výrobu. V roce 2014, když jsme dělali první reportáž, vytiskla tehdy rekordních 20 milionů knih a další polygrafické publikace. V témže roce se ve výrobě i ve skladech společnosti objevily první ruční paletové vozíky BT. V roce 2023 činila produkce již úctyhodných 30 miliónů knih ročně a flotila manipulační techniky se adekvátně tomu rozrostla. Tvoří ji již více než 40 elektrických vozíků a více než 230 paletových vozíků BT různých typů HHL/ HHM100 a LHM230.

Fakta a čísla:

    • Společnost: FINIDR s.r.o.
    • Lokalita: Český Těšín
    • Odvětví: Tiskárna a polygrafická výroba
    • Aplikace: Obsluha výrobních technologií, skladování
    • Řešení: BT Lifter LHM230 (100 ks), HHL100 (100 ks), HHM100 (30), BT Levio LWE/ LPE160-200 (19), BT Reflex RRE120B, BT Staxio SWE100-140 (9), BT Tyro LHT130, Toyota Traigo 2,5 t, Toyota Tonero 1,8 a 3 t

Za úspěšným rozvojem firmy s téměř 700 zaměstnanci a obratem 1,7 mld. korun stojí důraz na kvalitu tisku, knihařského zpracování se zaměřením na hodnotnější a ušlechtilejší knihy z pohledu vazby, ražby, digitální ořízky a využití dalších moderních technologií s důrazem na spokojenost zákazníka.

„Vyrábíme non-stop již ve 4 halách na 19 000 m2 a na více než 150 různých zařízeních. Takto veliký strojový park nutně potřebuje kontinuální tok materiálu, který zajišťuje flotila elektrických a doslova armáda ručních paletovacích vozíků,” uvádí Michal Misiarz, Koordinátor TPM a BOZP a dodává:

„Od začátku do konce, od manipulace se surovinou, přes polotovar až po finální výrobek, pracujeme s materiálem, který je citlivý na poškození. Více technologických fází vyžaduje obrovské množství manipulace: od naskladnění papíru z kamiónu na sklad až po expedici. U elektrických nízkozdvižných až po vysokozdvižné vozíky nám v tom pomáhá využívání systému I_Site, fleet managementu od Toyoty.”

Jak uvádí Michal Misiarz, tiskárna FINIDR se snaží využít systém I_Site na maximum a nepolevuje v tlaku na dodavatele získat nová vylepšení na míru:

„Toyota je uznalá a přístupná diskusi. Když byl systém nový, přínosy byly zřejmé již po pár týdnech. Přesto se stále učíme a hledáme nové efektivní postupy při využití reportů. Získáváme velké množství užitečných dat, se kterými dále pracujeme. Potřebujeme ale ještě přehlednější výstupy, ať již ve zjednodušené řádkové formě nebo v grafickém vyjádření. Vše na pár kliknutí. Souhrn dat za vybrané parametry na jednom listu A4. Za vozík, za řidiče, za flotilu, za směnu nebo jiné časové úseky během dne nebo noci, za středisko, za TOP 10 nejlepších nebo naopak nejhorších vozíků.”

Čím jednodušší bude datový výstup, tím efektivnější bude jeho využití a uplatnění v praxi ze strany procesních techniků, kteří mají proces manipulace v jednotlivých provozech na starosti. Michal Misiarz podotýká:

„Problematická čísla a chybné situace potřebujeme identifikovat na první pohled a využít je při komunikaci s řidiči, zejména s nováčky. Cílem je vytvořit podmínky pro rychlý a stabilní tok materiálu ke strojům a současně budovat odpovědnost řidičů za vozíky. Každý řidič má svůj čip a přihlášení k vozíku je naprosto průkazné. Vytváříme soustavný tlak na dodržování pravidel. V případě jakéhokoli problému je rozhodující, kdo byl přihlášený.”

„Webové rozhraní I_Site mi vyhovuje, je to uživatelsky jednoduché a srozumitelné prostředí, které se dá na pár kliků přizpůsobit potřebám. I_Site má veliký potenciál pro další rozšíření podkladů pro nás uživatele (například evidence zobrazení platných TK, přiřazení manipulační techniky na daný provoz či středisko-sklad, expedice a podobně). Používám také mobilní aplikaci I_Site, která je výborná. Dostanu impuls z vozíku, podívám se na místo, popíšu situaci, vyfotím, odešlu návrh řešení. Předáváme si myšlenky, informace, získáváme stále lepší přehled o rizikových místech a situacích. Jsme schopni rychle reagovat, a to nám dává klid a vědomí, že jsou věci pod kontrolou,” říká na závěr Michal Misiarz.

Oblasti využití systému I_Site
s komentářem Michala Misiarze:

Monitorujeme veškeré nárazy, které při překročení nastavených hodnot stroj významně zpomalí nebo jej dokážou i vyřadit z provozu:
„V případě, že dojde k takovéto situaci, sledujeme, kdo jej odblokoval a jaké bylo opatření, aby se vzniklá situace ve stejném prostoru neopakovala.”
Optimalizace flotily a její lepší koordinace:
„Snažíme se vyhnout zbytečným nákupům. Data naznačí nestejnoměrné využití strojů a možné přesuny, lepší koordinaci práce s technikou.”
Nabíjíme olověné i li-ionové baterie: „Složitou situaci pro obsluhu, protože každý typ baterie vyžaduje zcela opačný postup, pomáhá pokrýt I_Site. Pečlivě vyhodnocujeme záznamy a snažíme se předejít poškození nejdražších součástí vozíku.”
Bezpečnost provozu: „V provozu využíváme možnost nastavit a evidovat profil řidiče podle jeho zkušeností, například omezit rychlost vozíku.”
Vymazat