Distrilog Group je moderní rodinná firma založená v roce 1991. Již více než 30 let kombinuje skladování a inteligentní distribuci s širokou škálou logistických služeb a možností optimalizace. S více než 1600 zaměstnanci ve skladování, dopravě a zasilatelství, 440 000 m² logistických skladů a vlastním vozovým parkem 415 vozidel má Distrilog Group kapacitu pro skladování, zpracování a přepravu zboží pro zákazníky ze všech odvětví, včetně maloobchodu, FMCG, DIY, potravinářství, péče o domácí zvířata nebo chemického průmyslu. Jako partner společnosti DHB nabízí Distrilog Group také složitou distribuční síť v rámci Beneluxu.
 
        Jejich nejnovější projekt posouvá Distrilog do budoucnosti. „Specializujeme se na skladování, přepravu a jemnou distribuční síť v Beneluxu,“ říká Philip Salaerts, generální ředitel Distrilogu.
„První krok k automatizaci znamená investici do budoucnosti, ale také zvýšení naší efektivity a úrovně služeb.“
Rozhodnutí o automatizaci nepřišlo z ničeho nic. „Náš zákazník chtěl automatizovat a měl jasnou představu o tom, čeho chce dosáhnout, ale my jsme ho přesvědčili o výhodách našeho řešení AGV,“ vysvětluje Philip. „Kromě toho v Belgii a Evropě panuje chronický nedostatek pracovních sil, což nás vede k tomu, abychom mysleli dopředu a více se soustředili na automatizaci.“
 
        Spolupráce mezi společnostmi Distrilog a Toyota je založena na dlouholeté vzájemné důvěře. „Známe se téměř 30 let a vybudovali jsme si pevný vztah založený na důvěře,“ říká Hugues Van Espen, generální ředitel společnosti Toyota Material Handling Belgium. „V určitém okamžiku se požadavky zákazníka, ambice společnosti Distrilog a naše znalosti jejich logistických procesů spojily.
Tak vznikla myšlenka, že automatizace je ideálním řešením.“ 
Distrilog chtěl to, co dnes chtějí všichni zákazníci: stabilitu a předvídatelnost. „Díky automatizaci přesně vědí, co přijde, co se děje a kdy mohou svým zákazníkům doručit co,“ vysvětluje Hugues. „Mohou slibovat věci, které dříve nebylo možné slíbit.“ 
 
        Implementace AGV do stávajícího skladu nebyla snadná. „Museli jsme rozšířit uličky a nainstalovat dopravníkové a nabíjecí stanice, což omezilo prostor pro ruční operace,“ říká Benjamin Van Ransbeeck, manažer pro zlepšování ve společnosti Distrilog. „Lámali jsme si hlavu s regály a podařilo se nám zachovat veškerý prostor, aniž bychom způsobili jakékoli narušení,“ dodává Bart Degoes, manažer logistických řešení.
Bezpečnost byla také důležitým aspektem celé operace. Ruční práce s sebou nese velké riziko poškození regálů, ale díky automatizaci je toto riziko eliminováno. „AGV jsou vybaveny 360stupňovými senzory a kamerami, které detekují překážky a znemožňují kolize s jinými objekty nebo chodci,“ potvrzuje Benjamin. Automatizované vysokozdvižné vozíky i retrakové vozíky pracují s lithium-iontovými bateriemi a přesně vědí, kdy se mají nabíjet. Ve skladu je několik nabíjecích stanic, takže proces běží nepřetržitě, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně, a to i v noci. Provozní doba strojů závisí na intenzitě a hmotnosti palety. Plné nabití automatizovaného vysokozdvižného vozíku trvá přibližně 1 hodinu.
 
        Nejprve se příchozí kamiony s paletami ručně vykládají na automatizovaný dopravní systém. Úkolem dopravníku je přeměnit dvojité palety na jednoduché. Během tohoto procesu jsou palety také důkladně zkontrolovány z hlediska hmotnosti, výšky, šířky a kvality.
Pokud kvalita palety není dostatečná, je paleta odmítnuta a putuje do tzv. zóny pro odmítnuté palety. Pokud je paleta schválena, převezme ji AGV a umístí ji buď přímo na správné místo v regálu, nebo do vyrovnávací zóny s regály pro sledování.
„Dopravník je skutečnou přidanou hodnotou tohoto řešení. Funguje jako dirigent, který koordinuje svůj orchestr,“ vysvětluje Hugues s hrdostí.  
 
        Spolupráce mezi společnostmi Distrilog a Toyota zahrnovala denní aktualizace a rychlé reakce na problémy. „Projekt jako tento vyžaduje velmi silný tým,“ říká vedoucí projektu. „Díky dobré spolupráci jsme byli schopni rychle reagovat a provádět úpravy. To bylo pro úspěch projektu opravdu zásadní.“ Benjamin Van Ransbeeck uzavírá: „Ano, jsme spokojeni s řešením, které nám Toyota poskytla. Na základě poznatků získaných v počáteční fázi ve společnostech Distrilog a Toyota zůstala spolupráce konstruktivní. Společnými silami jsme úspěšně překonali překážky a dosáhli robustního konečného výsledku. Bylo to tak úspěšné, že v současné době zvažujeme rozšíření našeho řešení.