Čistě rodinná tuzemská společnost DF Partner s.r.o. byla založena v roce 1990. Od roku 2011, kdy byl dokončen moderní výrobní a skladový areál, sídlí v obci Neubuz u Slušovic. Firma se orientuje na vývoj, výrobu a distribuci autochemie, autokosmetiky a autopříslušenství. Vyhlášená značka Sheron je jedničkou na maloobchodním trhu v ČR i na Slovensku.
Od roku 2020 je část výrobní kapacity vyčleněna i pro výrobu dezinfekce. Společnost DF partner dokázala za jediný týden flexibilně zareagovat a zajistit plynulé dodávky nedostatkového produktu do škol, nemocnic nebo do domovů seniorů. Stala se jednou z několika firem, které si od ministra průmyslu plně zasloužila ocenění za významný čin - operativní přebudování výroby pro zajištění dezinfekce během pandemie covid-19.
Martin Záhořák, ředitel logistiky, uvádí, že bez podpory svých dodavatelů by to bylo mnohem složitější: "Dokázali jsme vše úspěšně realizovat i díky tomu, že jsme spojeni se schopnými dodavateli. Toyota nám byla prakticky obratem připravena pronajmout potřebnou techniku. Nestačí flexibilita jednoho článku, připraveni na nečekané požadavky musí být všichni zúčastnění. Jen tak se mohou věci rychle hýbat kupředu. Jsme vyloženě sezónní firma, tak jako náš hlavní produkt - kapalina do ostřikovačů. Počet 300 objednávek denně v létě vyskočí až na 1 000 i více v hlavní sezóně. Dramaticky roste i zatížení vozíků. Potřebujeme, aby právě ve špičkách byly stroje vždy k dispozici. V nich děláme nejvyšší objemy, obraty i tržby. Je důležité, že portfolio služeb Toyoty zahrnuje i bezproblémový krátkodobý pronájem, protože standardní flotilu posilujeme až o 10 strojů."
Spolupráce s Toyotou se datuje od roku 2018 s prvním pořízením 5 vysoce výkonných nízkozdvižných vozíků BT Levio LPE250, tehdy ještě s olověnými bateriemi. V dalších letech se flotila postupně rozrůstala, ale již o stroje s li-ionovými bateriemi - o ručně vedené zakladače BT Staxio SPE200D pro dvoupaletovou manipulaci (3 ks) a hlavně retrak BT Reflex RRE180H. V současné době tvoří flotila 13 strojů od Toyoty ve skladech DF Partner již nadpoloviční většinu a v plánu je postupné nahrazení starších ojetých vozíků a sjednocení flotily pod jednou značkou.
Martin Záhořák uvádí, že lionky ho oslovily jako trendové řešení, které mělo smysl a neoddiskutovatelné plusy:
"V nabíjecí místnosti docházelo místo, šetříme čas potřebný k výměnám baterií, zaznamenali jsme provozní finanční přínos. Vzhledem k soustavnému nasazení a velmi časté manipulaci těžkých palet v nejvyšších zakládacích úrovních se ale li-ionová baterie neosvědčila u retraku. Vybíjela se rychleji, než naznačovaly simulační propočty Toyoty. Proto byl po zhruba 9 měsících retrak nahrazen stejným strojem, ale s olověnou baterií s kapacitou 930 Ah. Z tohoto případu je zřejmé, že propočty je nutné brát jen jako podpůrný argument a v těžkých provozech, jako je ten náš, uvažovaný stroj testovat v reálných podmínkách. Prověřili jsme si dokonale vztahy s dodavatelem, jak umí reagovat na problémy. Chyby se mohou stát vždy, zejména u nových technologií v kombinaci s těžkým nestandardním provozem. Naše specifické podmínky - velmi frekventované zakládání 800 kg těžkých palet do výšky až 12 m, třeba i 30x za hodinu, k takovým podmínkám patří."
Martina Záhořáka stojí nejvíce času a úsilí, když musí každou věc řešit s jiným dodavatelem, nebo s dodavatelem, který potřeby firmy zastřešit v rámci jednoho komunikačního kanálu nedokáže:
"Proto oceňuji proaktivní přístup obchodníka Petra Velínského. Je pro mě naprosto zásadní. Udržuje si přehled o našich potřebách a dokáže spolehlivě zastřešit všechny požadavky od pronájmu, přes nabídku novinek až po komunikaci se servisem v případě, že něco neklape podle našich představ, například rychlost reakční doby. Jsme nároční a těší mě, že se Toyota vždy dokázala ke všem situacím postavit férově čelem a třeba i na vlastní náklady problém vyřešit a vyjít vstříc klientovi. Tímto způsobem se nám společně podařilo zajistit výměnu retraku, vyřešit prodlení v dodávkách kvůli dlouhým dodacím lhůtám nových strojů nebo některé nahodilé technické problémy."
DF Partner nabízí 2 600 druhů artiklů (z toho 1 000 artiklů vlastní výroby), které zahrnují i produkty dalších významných českých a světových značek: například motorové oleje Castrol (od roku 2016 exkluzivita pro ČR a SK), autožárovky Osram a Neolux, osvěžovače vzduchu Ambi Pur Car, autokosmetiku Sonax, autobaterie Varta a jiné. Díky tomu nabídka firmy plně uspokojuje potřeby motoristů. Centrální sklad s rozlohou 6 800 m2 pojme až 14 000 palet ve spádových nebo stacionárních regálech. Kromě přímých celokamionových dodávek do distribučních center velkých řetězců, představuje nejvíc zakázek vychystávání pro menší retailové zákazníky, hlavně čerpací stanice.
"Jsme schopni vychystat a rozpikovat až 40 palet od jednoho silně obrátkového artiklu denně, což je zcela mimořádné množství. Začínáme objemnějšími položkami (např. 5 l kanystry), které tvoří základnu, nakonec je přidáván drobný, křehký a lehký sortiment - žárovky, stěrače a podobně. Pro vychystávání využíváme stabilně modely BT Levio LPE250, které se v testech před lety osvědčily jako nejefektivnější řešení. Jsou vybaveny praktickou stupačkou a ochrannou zádovou opěrkou pro bezpečnou a produktivní práci obsluhy," uvádí Martin Záhořák.
Martina Záhořáka velmi zaujal management flotily I_Site, zejména fakt, že jde o integrovanou službu, kterou Toyota stále rozvíjí: "To považuji za důležité, protože nám to umožní i v budoucnu reagovat na nové potřeby. V kombinaci s firemním kamerovým systémem i díky funkcím vlastního WMS systému máme vozíky a jejich obsluhu pod perfektní kontrolou. Pravidelně sledujeme a vyhodnocujeme správné postupy při nabíjení baterií a počty nárazů, které zveřejňujeme každý týden na nástěnce ve skladu a s potěšením sledujeme pozitivní vliv, který nové metody na řidiče mají. I_Site a odklon od anonymního režimu směrem k naprosté transparentnosti pomohl změnit psychologii uvažování řidičů. Nyní vědí, že se jim vyplatí řádné chování a řádná péče o stroje. Ty nejlepší poctivě odměňujeme.”