Haval již více než 30 let vyrábí jednorázové produkty a obalové materiály pro potravinářský průmysl. Společnost má vlastní vývoj a inovace, které jsou součástí její obchodních činnosti. Díky neustálým inovacím výrobních technik i sortimentu vyrostl Haval ve špičkového specialistu na jednorázové příbory, sklenice a obaly. Každý rok opustí ultramoderní výrobní závod v Gemertu asi 5 miliard jednorázových produktů a vydá se na cestu ke svým zákazníkům z celé Evropy.
Po rozšíření výrobní plochy před třemi lety chtěl Haval pomocí automatizace zvýšit efektivitu provozu. Stávající výrobní procesy již automatizaci ve velké míře využívají, takže pro Haval bylo jen logickým krokem hledat také automatizované řešení interní přepravy.
Haval se obrátil na společnost Toyota Material Handling s požadavkem na zavedení plně automatizovaného toku materiálu. V praxi to znamenalo omezit přesuny palet na minimum, s co nejmenším počtem AGV operací.
Automatizovaný li-ion zakladač Automatizovaný zakladač SAE společnosti Toyota se nyní stará o přepravu z výroby do skladu a návrat prázdných palet do balicí a výrobní zóny. AGV je aktivován na stropě upevněnými senzory, které detekují plné palety na odběrných stanovištích. Automatizované řešení přichází s li-ion baterií a příležitostným nabíjením, umožňujícím vozíku při každé vhodné příležitosti automaticky zajet do nabíjecí stanice. Software ovládající Toyota SAE komunikuje s vraty a baličkou, aby byla zajištěna maximální plynulost provozu.
„Spolupráce mezi Toyotou a Havalem byla od začátku do konce velmi dobrá,“ říká Roel van Dijk, manažer dodavatelského řetězce ve společnosti Haval. „Začali jsme s pevnou strukturou a v průběhu realizace jsme se rozhodli pro praktičtější přístup, což jsem velmi ocenil.“ Ačkoli má Haval pouze jeden automatizovaný vozík, umožňuje jim zvládnout více práce se stejným počtem lidí. Roel van Dijk uzavírá: „Jsem přesvědčen, že návratnost bude kratší než vypočtených 20 měsíců. Zkrátka vidím, že lidé pracují efektivněji a máme méně škod.“