14 účastníků, dobrovolníků ze všech regionálních týmů, potvrdilo vysokou úroveň znalostí a naplnilo tak očekávání svých servisních manažerů, kteří měli hlavní slovo při potvrzení jejich nominace. Vítězové v obou kategoriích se probojovali do evropského finále, které se uskuteční 14.-15.6.2023 v Nantes, Francie. Prosadili se zkušení technici, kteří se soutěže zúčastnili již v minulosti, ale i nováčci. Zejména Patrik Hájek, vítěz v kategorii skladové techniky z Liberecka, předvedl vynikající znalosti a potvrdil, že systém školení Toyoty je na vysoké úrovni. Patrik pracuje pro Toyotu tři roky a teprve nedávno absolvoval tzv. Silver úroveň školení v rámci STEP (Service Technicians Educational Programm), interního systému školení, který je velmi důležitou součástí filozofie Toyota Service Concept. Milan Mistr, technik z jižní Moravy, zvítězil v kategorii čelních vozíků již podruhé a potvrdil trvalou úroveň svého mistrovství.
Při řešení úloh zahrnující pravidelnou údržbu, nalezení skryté závady, běžnou diagnostiku a konfiguraci baterie, kalibrace, nastavení stroje podle požadavků zákazníka a podobně museli technici prokázat pohotovost, intuici, odolnost při práci v časovém limitu a samozřejmě technické znalosti a perfektní orientaci v servisních manuálech a elektrických schématech.
Lukáš Chleborád, vedoucí týmu interních trenérů TMHCZ, uvedl, že nejen technické znalosti byly součástí hodnocení soutěžících: "Vedle nich byl kladen důraz také na dialog s fiktivním zákazníkem a zjištění jeho potřeb a stavu a chování vozíku před zahájením jakékoli servisní činnosti I v praxi je kontakt technika se strojem relativně krátký, zahrnuje prakticky test před prohlídkou, údržbu a závěrečný test funkčnosti. Jakýkoli nestandard se nemusí projevit. Proto je vzájemná komunikace prospěšná pro obě strany a zvyšuje kvalitu péče. Zákazníci jsou stále náročnější a technik musí prokázat i vysokou úroveň vystupování, zejména je-li u nového zákazníka poprvé. V rámci soutěže byl tento dialog důležitý pro odhalení simulovaných skrytých závad nebo potřebné úrovně nastavení vozíku."
Lukáš Chleborád podotýká, že úkoly v soutěži se neustále vyvíjejí a přes jistou podobnost jsou současně složitější a náročnější: "Například i proto, že mezi 10 modely, které vyžadovaly servisní zásah, bylo hned 5 produktových novinek - Tonero Stage V Hydrostat, nové Traigo 80 9.generace, nový retrak RREH2 či nejmenší model v portfoliu BT Tyro LHE130. Nároky zvyšuje i zastoupení nových li-ionových baterií, které se stále vyvíjejí a bez jejich znalostí se už neobejde žádný technik, protože stroje s lionkami už mají v portfoliu všichni. Cílem soutěže je tedy prověřit i adaptaci na novinky a nové technologické postupy při dodržování bezpečnosti práce. Všichni soutěžící náročné úkoly zvládli s minimálními rozdíly. Máme v týmu Toyoty i u dealerů velmi schopné profesionály. Ze soutěže získávám vynikající zpětnou vazbu a potvrzení, že důraz na soustavný důsledný trénink a vzdělávání techniků v rámci systému Toyoty je naší silnou stránkou i důležitou konkurenční výhodou."
Toyota Material Handling CZ
Jana Bobysudová, Marketing manager
Tel.: +420 725 744 241
Skladová technika
1. Patrik Hájek, region Liberecko
2. Roman Šoul, region západní Čechy
3. Jan Strakoš, region severní Morava
Čelní vozíky
1. Milan Mistr, region jižní Morava
2. Daniel Roztočil, dílenský technik Rudná
3. Martin Motyčka, technik dealera Auto SAS, východní Čechy