Vedle vyhlášené kvality výrobků je bezpečnost práce jasnou prioritou na všech úrovních a na všech pracovištích. Obsluhu výrobních linek a stanovišť, chodce i další personál, obsluhu manipulační techniky nevyjímaje chrání, pestrá paleta bezpečnostních opatření.
Miloš Mašek, supervizor ve výrobní hale 4, uvádí, že některá vycházejí z vlastních interních opatření, na jiných Toyoda Gosei úzce spolupracuje s Toyotou:
"Manipulační technika, silné, těžké čelní vozíky a retraky, tahače i menší ručně vedená technika se pohybuje v prostorách, kde se mohou často potkat s chodci. Snažíme se, aby se lidé s technikou vůbec nepotkali, ale prakticky se tomu není možné úplně vyhnout. Proto jsme snížili rychlost vozíků z 15 km na 8 km/hod., vybavili jsme je blue spoty, red zónami, majáky, řidiči v zatáčkách troubením signalizují svůj příjezd, s vysokými náklady couváme. Používáme ploché značení na podlahách, zrcadla na křižovatkách, vyznačili jsme bezpečné chodníky a přechody pro pěší."
"Silným nástrojem, díky kterému máme při prosazování firemní bezpečnostní politiky pádné argumenty, je systém správy flotily Toyota I_Site. Používáme mobilní i počítačovou aplikaci a na měsíční bázi sledujeme nárazy a snažíme se eliminovat úrazy i poškození citlivých výrobků s plastovými komponenty, sledujeme využívání a vytížení vozíků. Zjištění a doporučení pro zlepšení s obsluhou vozíků i vedoucími jednotlivých týmů pravidelně komunikujeme."
Tým školitelů Toyoty pravidelně pořádá školení nováčků, doškolování na novou techniku i povinná opakovaná školení držitelů řidičských oprávnění. Miloš Mašek doplňuje:
"Tato školení kombinujeme s naším vlastním integrovaným školícím programem, v jehož rámci zásady bezpečnosti neustále opakujeme a řešíme. Do tohoto schématu zapadá dobře i opakovaně pořádaná soutěž obsluhy čelních vozíků, která před lety vznikla jako důsledek pracovního úrazu s vozíkem. Cílem je jiným, méně formálním, způsobem ukázat, že rychlost není vše, že dodržování bezpečnostních zásad a preciznost při práci s nákladem, při manévrování v těsných prostorách je ještě důležitější. Výsledky to dokazuji, ani ve finále, ani v dílčích kolech nevyhrají ti nejrychlejší, ale ti, kteří sice řídí vozík svižně, ale přitom bezpečně. Že i pod časovým tlakem je nejefektivnější dodržování zásad bezpečné manipulace."
V minulém roce přišly pomoci party dobrovolníků přímo do sídla Centra, mnozí z nás posílají pravidelné příspěvky na konto Centra
…dobře tedy víme, že pomoc může mít mnoho tváří a může být i inspirací…
Pro náš vlastní pocit je nejdůležitější, že ta naše - pod značkou Toyoty - je již čtrnáct let Centru tj. paraplegikům, skutečně nablízku.
Poděkování:
"Opět nás navštívili zaměstnanci našeho významného partnera TMH CZ, kteří vyměnili svoji každodenní práci za dbrovolnický den v Centru Paraple. Parta nadšenců (včetně generálního ředitele Jaroslava Žlábka) nám pomohla s podsadou domku, úklidem zahrady a dalším.Všem to šlo skvěle, počasí tomu také přálo a my velice děkujeme!
Centrum Paraple"