Bezpečná manipulace a skladování tvoří přibližně 20 % agendy Václava Švorce, risk manažera společnosti Plzeňský Prazdroj a.s. Protože Prazdroj provozuje velkou flotilu rozmanitých typů vozíků, průběh soutěže pečlivě sledoval: "Soutěž tohoto typu děláme poprvé a jsem rád, že jsme se k ní odhodlali. Vloni a letos jsme uspořádali tzv. safety campy, kde jsme od lidí sbírali podněty, co je nutné v oblasti bezpečnosti zlepšit. Vyplynulo z nich, že bezpečnost manipulace je pro ně důležitá a soutěž řidičů doporučili jako zajímavou formu, jak na to upozornit. Investujeme do bezpečnosti poměrně dost času i financí. Školíme lidi, obsluhu i personál, který se kolem vozíků pohybuje, neustále vylepšujeme výbavu vozíků. Úrazy jsme měli, a když jde o úraz s těžkým vozíkem, je to vždy nepříjemné. Každá forma školení, každý systém, který bezpečnost může zvýšit je dobrý systém."
Toyota Material Handling CZ
Jindřich Přívora, PR Manažer
jindrich.privora@cz.toyota-industries.eu
+420 311 651 133
Druhým pozorným divákem byl Jan Štochl, specialista pro reporting logistiky, který pracuje se systémem správy flotily Toyota I_Site. Hodnotí jej jako zavedený systém, který je v Prazdroji široce využíván a pomáhá v mnoha oblastech, také při sledování kolizí: "I_Site je šikovný nástroj, který nám přináší přehled o všem, co se ve vozíku a s vozíkem děje. Jak s tím obsluha jezdí, jak nabíjí, jestli odjíždí do nabijárny včas. Sledujeme nárazy, a to několik jejich úrovní. Bylo obtížné přesně vyladit správné úrovně nárazů, protože vozíky jezdí uvnitř i venku. Nemáme specialisty, kteří by jezdili jen například uvnitř skladů, kde je rovná plocha, ale jezdí i po venkovních komunikacích. Pomohli nám s tím lidé z Toyoty a myslím, že jsme veškerá rizika vyplývající z nárazů dobře podchytili."