Jízda v úzkých uličkách a zvedání nákladů do výšek není snadná práce. Pro práci v těchto náročných aplikacích musí být obsluha řádně vyškolena. Naštěstí se mohou spolehnout na řadu nástrojů a funkcí, které jim dokáží během náročné směny pomoci.
Systém ochrany osob (PPS) je funkce, která umožní vozíku při detekci překážky v cestě převzít kontrolu a před úplným zastavením zpomalit. PPS tvoří dva bezpečnostní skenery na vozíku, jeden vpředu a jeden vzadu.
Zejména při práci ve velké výšce má řidič omezený výhled na zem pod sebou. Skener před vozíkem vytváří dvě zóny, výstražnou zónu a zónu zastavení, které pomáhají řidiči předcházet možným kolizím v uličce.
Ergonomie řidiče je prioritou. Obsluha tráví v těchto vozících každý den spoustu času. Pohodlné sedadlo a intuitivní ovládací prvky s barevnou dotykovou obrazovkou zpříjemňují obsluze VNA vozíků každodenní namáhavou práci. Integrovaný systém předprovozní kontroly a kontrola přístupu Smart Access umožňují snadné a bezpečné zahájení práce. Pro zvýšení produktivity a zajištění bezpečného provozu se shromažďují informace o stavu a událostech.
Kompaktní kabina umožňuje řidiči snadno nastupovat a vystupovat a v případě potřeby pracovat ve vzpřímené poloze, což zvyšuje jeho produktivitu.
Pokročilý systém zdvihu Toyota ALS použitý u řady BT Vector snižuje energii potřebnou ke zdvihu kabiny a nákladu o 35%. Kompenzační systém zdvihu tvoří kompletně uzavřený okruh, ve kterém je zásobník plynu propojen s hydraulickým válcem zdvihu. Přesné elektronické řízení zaručuje bezproblémový a plynulý chod.
Při spouštění kabiny se energie ukládá ve formě stlačeného dusíku v plynové nádrži. Energie nashromážděná v podobě stlačeného plynu poté napomáhá při dalším zdvihu. V důsledku toho zvedá hydraulický motor zdvihu jen o něco větší hmotnost, než je hmotnost vlastního nákladu, a šetří tak energii. Upínací deska s vidlicemi a stožár se zvedají díky expanzi dusíku.
Díky naprogramování paletových pozic do vozíku mohou VNA vozíky Toyota vypočítat optimální trasu z bodu A do bodu B a vybrat nejefektivnější cestu. BT Vector přizpůsobí rychlost jízdy výšce zdvihu: při nižší výšce zdvihu pojede vozík rychleji, při větší výšce pomaleji. Výsledkem je štíhlejší provoz, kratší časy pracovního cyklu a výrazně vyšší produktivita.
VNA vozíky Toyota upravují rychlost jízdy za pomocí identifikátorů uličky. Na obou koncích uličky, což jsou místa, kde je kontrola vozíku v uličce obzvláště důležitá, vozík bezpečně zpomalí, uprostřed uličky pak použije maximální bezpečnou rychlost. To je možné díky identifikačním značkám AEB (brzdění na konci uličky) a AES (zastavení na konci uličky).
Pro VNA vozíky Toyota řady BT Vector je bezpečnost na prvním místě a přizpůsobí se překážkám v uličkách, jako jsou střešní trámy, ventilační šachty atd. To je možné díky funkci identifikace zón: Senzory na VNA vozíku komunikují s RFID návěstími umístěnými v uličce.