Dagrofa Logistik je největší dánská logistická a obchodní společnost, vlastněná skupinou Dagrofa. Dagrofa Logistik obsluhuje jak vlastní řetězce skupiny Dagrofa (MENY, SPAR, Min Købmand a Let-Køb), tak i řadu dánských obchodních řetězců, jako ABC Lavpris, LIVA, Superland a nemlig.com. Dagrofa Logistik je celkovým dodavatelem do kiosků a obchodů se smíšeným zbožím po celé zemi a je také významným vývozcem dánských/severských potravinářských výrobků mimo Dánsko, včetně Grónska, Islandu, Faerských ostrovů a dalších exportních trhů. S více než 40 lety zkušeností s řešeními na míru je Dagrofa Logistik hodnotným partnerem v doručování potravin. V terminálech Vejle, Herning a Ringsted zaměstnává přibližně 500 stálých pracovníků.
Dagrofa Logistik implementovala I_Site systém správy flotily od Toyota Material Handling do všech svých vozíků. Konkrétně Balíček Explorer který zlepšil chování řidičů, zvýšil bezpečnost zaměstnanců a omezil škody na vozících, regálech, vratech a další infrastruktuře.
I_Site je výkonný nástroj, který umožňuje neustálé zlepšování a pomáhá měnit chování a kulturu na pracovišti.
Míra poškození vozíků ve skladu čerstvých produktů společnosti Dagrofa Logistik ve Vejle poklesla ze 14 % v roce 2018 na 3,18 % v roce 2021 a Henrik Madsen, manažer logistiky společnosti Dagrofa Logistik, i Martin Jensen, vedoucí týmu s 20letou praxí ve skladu ve Vejle, očekávají, že tento trend bude pokračovat.
„Musím přiznat, že moje skepse byla neopodstatněná. Správa strojového parku nám dnes přináší velké výhody. Očekávám, že v budoucnu budeme svědky ještě větších přínosů, až se zlepšíme v získávání dat, vybudujeme chytřejší analýzu dat a začneme průběžně zavádět drobná vylepšení.“
Henrik Madsen potvrzuje, že zavedení I_Site znamenalo velký a náročný přechod. Zdůrazňuje, že zaměstnanci byli obzvláště nesví ohledně správného nabíjení, z toho, že už nadále neřídí výhradně „svůj“ přidělený vozík, a že v případě zablokování vozíku kvůli nárazu musí zůstat stát na místě“. 'Zablokování po nárazu' znamená, že se vozík v důsledku vážné kolize odhlásí a vyžaduje nové přihlášení oprávněným personálem.
„Veškerá nervozita však po necelých dvou měsících používání systému Toyota I_Site zmizela. Zaměstnanci zjistili, že přihlášení je rychlé a snadné, nabíjení je bezproblémové a zablokování po nárazu zabere tak málo času a dochází k němu tak zřídka, že nemá vliv na efektivitu,“ potvrzuje Henrik Madsen.
Při přihlášení k vozíku použije zaměstnanec své osobní přihlašovací údaje a zodpoví dvě jednoduché otázky:
Pokud zaměstnanec odpoví na obě otázky kladně, může pracovní den okamžitě začít. Pokud je odpověď na jednu nebo obě otázky záporná, vedoucí vyfotografuje poškození a zaznamená je do systému. Větší poškození okamžitě opraví specializovaný technik Toyota Material Handling. Pokud jsou škody menšího rozsahu, je na vozík umístěna nálepka, která jasně označuje, že byla škoda zaznamenána. Jednou týdně vedoucí zkontroluje škody a projde je s příslušnými zaměstnanci.
Henrik Madsen a Martin Jensen zdůrazňují, že Dagrofa Logistik si velmi cení bezpečnosti svých zaměstnanců a kvality pracovního prostředí.
"I_Site nám v podobě databázového přehledu poskytuje dobrý obraz o tom, jak a kdy dochází k úrazům našich zaměstnanců. To znamená, že zavedením vhodných opatření a změnou chování můžeme úrazům předcházet. Je to účinný nástroj, jak zabránit zraněním nohou a dalším úrazům zaměstnanců."
Henrik Madsen uvádí, že v roce 2021 došlo ve skladu pouze ke dvěma pracovním úrazům. Martin Jensen upozorňuje, že práce na zlepšení bezpečnosti zaměstnanců vyžaduje soustředěné vedení a pečlivou a průběžnou kontrolu. „I_Site nám poskytuje data a strukturu, ale my sami musíme tyto údaje sledovat a v případě potřeby hovořit se zaměstnanci, a aktivně tak vytvářet kulturu bezpečnosti.“
Díky systému správy flotily snížil sklad společnosti Dagrofa Logistik ve Vejle výrazně škody na zařízeních. „Máme výrazně méně škod na vozících, regálech a branách, včetně takzvaného „skrytého poškození“ regálů, které dříve nebylo sledováno. Nyní však je, protože I_Site registruje všechny nárazy. To znamená, že se vše včas opraví. Výsledkem je delší životnost zařízení. Ale hlavně jsou regály udržovány v dobrém a bezpečném stavu, takže nedochází k nehodám s převrácenými regály,“ říká Martin Jensen.
Martin Jensen i Henrik Madsen považují I_Site za zásadní nástroj pro neustálé zlepšování chování a kultury ve skladu. „Chceme trvale dosahovat větší bezpečnosti, lepšího využití kapacit, nižších nákladů a vyšší efektivity. A k tomu jsou analýzy dat z I_Site vynikající základ,“ potvrzuje Martin Jensen. „Můžeme měnit mnoho parametrů a vytěžit ze systému nejrůznější kvalitní data, která nám dávají jasný přehled o tom, kde máme problémy a kde se můžeme zlepšit. Těžíme také z inspirativního partnerství se specialisty společnosti Toyota Material Handling.“
Společnost Dagrofa Logistik usiluje o získání ocenění Working Environment Award, udělované nejbezpečnějšímu pracovišti v Dánsku. Systém správy flotily I_Site je důležitým nástrojem k prosazení změny chování, která je nutná k tomu, abychom v roce 2024 získali status nejbezpečnějšího pracoviště v Dánsku,“ prohlašuje vedoucí logistiky Henrik Madsen.