Zaměstnává přes 250 lidí a na tuzemském trhu disponuje širokou prodejní sítí: provozuje 22 vlastních prodejních center, před 6 lety založila dceřinou společnost SEPOS SK na Slovensku.
Velkoobchodní a maloobchodní prodej cílí nejen na developery, architekty, projektanty, stavební firmy, ale také na řemeslníky a konečné uživatele a zakládá si na široké nabídce kvalitního cenově dostupného sortimentu podpořené profesionálním servisem. Drtivá většina produkce je vyráběna na objednávku, ale v některých běžnějších rozměrech a dekorech drží SEPOS určitou skladovou zásobu. Prodává celé sety, ale i dveře nebo zárubně samostatně.
Zdeněk Wimmer, výrobní ředitel SEPOS spol. s r. o., přibližuje úlohu vozíků: „Manipulační technika musí zajistit vše od složení materiálu pro výrobu či zboží z aut až po nakládku hotových výrobků včetně všech převozů uvnitř hal a průběžného zaskladňování a vyskladňování. V Jihlavě a ve výrobním závodě v Tučapech je samozřejmě potřeba manipulace největší, ale i na všech 23 prodejnách je nutné se zbožím manipulovat obdobným způsobem, a navíc ještě obsloužit i finální zákazníky. Měsíčně to představuje desítky tisíc převozů dveří a zárubní a několika tisíc položek vstupního výrobního materiálu, například lepidel, velkoformátových desek, technických fólií a podobně. Vozíky rozhodně nezahálí."
„Spolupráce s Toyotou začala v roce 2016 úspěchem ve výběrovém řízení na nízkozdvižný elektrický vozík BT Levio LPE200, kterým jsme vykryli potřebu pojezdu na dlouhé vzdálenosti v nových rozsáhlejších provozech. Toyota uspěla v testech jednak díky ergonomii ovládání a obsluhy, ale také díky vzornému přístupu a podpoře Patrika Klusáčka, obchodníka Toyoty. Ze špičkového obchodnického a partnerského servisu Toyota nikdy neslevila. Zavoláme si, vysvětlím potřeby a věci se rozběhnou k naší spokojenosti. Obchodník vytipuje možnosti a připraví více variant, ví, co potřebujeme, co se hodí. Proto se Toyota již etablovala jako náš hlavní dodavatel. Na prodejnách obměňujeme techniku postupně, ale na centrále už Toyota dominuje a tvoří přes 50 % flotily," dodává Zdeněk Wimmer a uvádí, jak postupuje při nákupu vozíků:
„Snažíme se vždy vybírat zánovní stroje ve velmi dobrém stavu a s výrazně nižší cenou ve srovnání s novým vozíkem. Zatím se nám tento přístup osvědčil, použitá technika splňuje naše potřeby a spolehlivost je u strojů Toyota obdobná jako u nových vozíků. Každý nákup posuzujeme individuálně, vybíráme pečlivě podle stáří, ujetých motohodin, posuzujeme celkový stav vozíku. Volíme vždy podle konkrétní potřeby a ta se poměrně liší podle místa nasazení. Jiné požadavky má výroba, jiné prodejny, kde je frekvence využití strojů řádově nižší. Ale důraz je vždy na nosnost, výšku zdvihu, stav a kapacitu baterie, případně na kabinu/polokabinu, boční posuv, světlost a podobně. Kvůli provozním podmínkám preferujeme co nejmenší poloměr otáčení každého vozíku, využíváme pozicionéry vidlic, na některých strojích i s ovládáním z kabiny.”
Všechny dodané stroje s jasnou servisní historií prošly repasí a kontrolou v rámci programu Prověřený stroj. Podle stáří a stavu mají obvykle 3-6měsíční záruku.
„Přesto si každý stroj prohlédneme, otestujeme, navštěvujeme centra Toyoty v Rudné u Prahy i v Hranicích na Moravě. Když je vozík dodaný, necháme se na místě důkladně proškolit a začneme jej hned používat," uzavírá Zdeněk Wimmer.