RTR buduje dlouhodobé vztahy pro efektivní návratnost svých investic

Rodinná firma RTR – TRANSPORT A LOGISTIKA s.r.o. postupně vyrostla z podnikatelské vize poskytovat logistické služby. V současnosti pokrývá široký záběr činností s řadou specializací spojených s fyzickou distribucí produktů od dodavatele ke konečnému zákazníkovi. Vše od skladování, přepravního balení, dopravy, řízení zásob, celních služeb, až po administrativu a logistické poradenství. V tomto řetězci samozřejmě hraje podstatnou roli i materiálová manipulace, o niž již 22 let pečuje Toyota Material Handling CZ.

 

FAKTA A ČÍSLA

Společnost: RTR – TRANSPORT A LOGISTIKA s.r.o.

Lokalita: 2x Ústí n. L, Praha-Horní Počernice, Olomouc

Obor: Logistické a skladovací služby, cross docking, fulfillment, celní služby, transport

Aplikace manipulace: nakládka/vykládka, vysoké zakládání, horizontální přeprava, pickování

Řešení celkem – nákup do majetku: 8FBEK18T Traigo48 (1 ks), 7FBEST15 Traigo24 (2 ks); BT Tyro LHE130 (1 ks); BT Levio LPE200 li-ion (4 ks); systémový vozík BT Vector VCE150A vč. PPS (6 ks); retrak BT Reflex RRE160E (4 ks); BT Staxio SWE L (3 ks); Řada paletových vozíků LHM vč. váhy

Fleet management Toyota I_Site –7x licence Explorer; Bezpečnostní bluespoty; Servisní služby v rámci programu Pravidelná údržba solid service

 

Česká soukromá společnost RTR, vycházející z ústeckých kořenů otce a syna Křížových, poskytuje své služby již od r. 1991, kdy se soustředila především na dopravu a spedici, řízenou a poskytovanou právě z Ústí nad Labem. V současné době firma vlastní kompletní vybavení 4 logistických center s celkovou rozlohou 30 000 m2 (2x v Ústí nad Labem, v Praze v Horních Počernicích a v Olomouci), převážně v halách VGP, a flotilu 15 nákladních vozů a kamiónů. Poskytování logistických služeb v různé formě probíhá po celý rok 7 dní v týdnu a zajišťuje je více než 100 odborných zaměstnanců. Majitelé a současně výkonné vedení firmy, otec a syn Křížovi, se v rozvoji služeb nezastavují a stále pracují na dalším rozšíření nabídky.

Ředitel firmy, Pavel Kříž Jr., uvádí: „Naši klienti jsou především výrobní společnosti, obecně korporace, ať již z oblasti automotive, potravinářství, průmyslových surovin, elektroniky, drogerie, nebo módního textilu. Spolupráce spočívá spíše v tzv. větší logistice, zboží je distribuováno na celopaletách. Například zde, v nové hale VGP v Ústí, je uskladněna obalová kartonáž a podobné zboží je i v Olomouci. Ke službě skladování poskytujeme dle požadavku klienta další přidanou službu – cross docking, komplexní outsourcing skladování – tj. od dopravy do skladu přes uskladnění zboží a jeho následnou přípravu k distribuci až po distribuci zboží k cílovému odběrateli, dále balení, vnitrostátní i zahraniční dopravu a celní služby. Veškeré naše podnikání je pod profesionálním IT skladovým systémem. My i naši klienti oceňují perfektní přehlednost a bezchybnost.”

„Specifickou kombinovanou službou je fulfillment, který již 15 let poskytujeme z pražského provozu v Horních Počernicích. Jde o již nyní běžný rozsah e-comm služeb pro 3–5 e-shopů z oblasti potravinářství, drogerie a spotřební elektroniky. Zajišťujeme pro ně skladování a správu zásob. Na základě objednávek z rozhraní API se zboží pickuje, kompletuje do zásilek, balí včetně štítků s adresami a EAN, nakonec se expeduje k příjemci v menších kartonech přes externí kurýrní služby.”

„Pro klienty jsme schopni uskladnit v regálových systémech nebo na volné ploše vše, co nevyžaduje více než stabilní temperování – tj. v potravinářství jsou to pouze suché, trvanlivé potraviny. Totéž poskytujeme obchodníkům s drogerií a spotřební elektronikou. Náš obor, resp. trh si žádá rozvoj a my jsme se rozhodli vždy na tyto potřeby včas reagovat.“

Manipulační technika Toyota, resp. BT, vstoupila do RTR v r. 2003 se 2 čelními LPG vozíky s nosností 2,5 t. Po celou dobu rozvoje podnikání RTR měla Toyota adekvátní řešení v produktech, službách i servisu, a tím se postupně budoval oboustranně kvalitní vztah. Pro zakladatele a jednatele společnosti, Ing. Pavla Kříže, je tato preference příznačná, jak vysvětluje: „Naše dodavatele si vybíráme podobně jako naši klienti nás – byznys je založen na vstřícném jednání, kvalitě a profesionalitě. Pokud se dobrá zkušenost potvrzuje, není důvod dobré vztahy ředit, jen si své nároky stále ověřovat. Spolupracujeme již opravdu dlouhou řadu let s firmami, které nás recipročně rozvíjejí novinkami z jejich oboru nebo svým růstem. Příkladem je i Toyota.

V každé naší hale pracuje manipulační technika Toyota (dříve BT). Po celou dobu spolupráce využíváme i servis Toyoty, společně hlídáme bezpečnostní prvky, moderní vybavení strojů, šli jsme cestou li-ionové technologie z vlastní výroby Toyoty, nasadili jsme fleet management Toyota I_Site pro sledování vytížení VNA strojů a čelních vozíků pro další optimalizaci. Veškeré zařízení pro naši činnost nakupujeme do vlastnictví a spolupracujeme pouze s takovými partnery, kteří nám pomáhají s efektivní návratností našich investic.“

RTR se dokáže pružně přizpůsobit novým klientům, jejich požadavkům. To nastalo i při změně layoutu hned 2 logistických center – v Olomouci a v nové hale v Ústí nad Labem. Haly jsou upraveny pro intenzivní selektivní skladování, regálový systém je rozvržen do velmi úzkých uliček, uzpůsobených pro systémové vozíky. „Stojíme v nové hale VGP v Ústí nad Labem“ uvádí Kateřina Aurová, obchodní poradkyně pro severní Čechy, a ukazuje na 3 stroje do velmi úzkých uliček BT Vector VCE150A: „Tyto stroje byly pro RTR novinkou v dosavadní flotile. Nejprve jsme je testovali v obdobné hale v Olomouci společně se stroji od konkurence. Šlo primárně o výkon, ale také o intuitivní ovládání, stabilitu, bezpečnostní funkce této nejmohutnější skladové techniky. Favoritem operátorů a logistiků byla jednoznačně Toyota, na což vedení společnosti RTR dá, protože jim jde o efektivní práci výkonných zaměstnanců. Rozhodování bylo pro nás pozitivní i proto, že BT Vector zvyšuje využitelné skladovací plochy díky unikátnímu kloubovému systému. Zde v Ústí, v hale o rozloze10.000 m2, zdvihají systémové vozíky do 9 m (Triplex tele). Stroje jezdí v uličkách uzpůsobených na hloubku standardních euro palet 1 200 mm a jsou vedené zapuštěnou indukcí.

Tyto VNA jsou zatím vybaveny olověnou baterií 1 240 Ah/48 V s tím, že mohou být nahrazeny v momentu změny logistických toků li-ionovou technologií. Na lionkách v této flotile jezdí již nízkozdvihy BT Levio LPE200, které jsou pro rychlé a snadné dobíjení ve velké oblibě místních operátorů,“ popisuje Kateřina Aurová.

Servisní péče o manipulační techniku v RTR
Martin Ráček, servisní poradce pro severní Čechy má RTR na starosti celou svou kariéru u Toyoty: „Pro klienta je vhodný servisní program Pravidelná údržba solid service včetně servisu baterií a krytí dopravy. Pravidelný servis spočívá v preventivní údržbě manipulační techniky 1x/ měsíc, součástí jsou zákonné technické kontroly. V péči nám pomáhá i I_Site, správa flotil, kde vidíme způsob nabíjení, vytížení stroje, popř. nárazy. K neplánovaným situacím ovšem dochází velmi zřídka. Pracovníci RTR o manipulační techniku pečují, správně ji užívají, a pokud zjistí případnou technickou anomálii, hned nám volají. Včas se mění i příslušenství jako jsou opotřebované sedačky, nebo bezpečnostní pásy aj. Servisní požadavky řešíme na základě zavolání, osobně se mnou nebo se servisním technikem, jak to naše dlouhodobé vztahy umožňují,“ potvrzuje Martin Ráček.

 


Foto zleva: : Jan Kohák, Kateřina Aurová za TMHCZ a za majitele - Pavel Kříž Jr., Pavel Kříž zakladatel

Zjistěte více o našich VNA vozících BT Vector

Kontakt pro press

Toyota Material Handling CZ
Jana Bobysudová, Marketing manager
Tel.: +420 725 744 241

Vymazat