Autoexperten Trondheim je celostátní síť autoservisů působící ve Švédsku a Norsku. Jako součást KGK Norway dbá na to, aby její mechanici byli dobře vyškolení a certifikovaní. Zákazníci mohou nechat svůj vůz v servisu Autoexpert opravit podle pokynů výrobce. Řetězec v současnosti tvoří přibližně 430 autoservisů, které prodávají vše, od autodílů, provozních kapalin, pneumatik, nářadí, spotřebního materiálu a vybavení dílen, až po díly pro nákladní automobily a lodě.
V Trondheimu otevřeli nový sklad náhradních dílů. Zboží zde skladují v regálech na pneumatiky, paletových regálech, regálech na baterie a regálech na drobné zboží. Práci ve skladu usnadňuje manipulační technika.
Hlavní výzvou v novém skladu Autoexperten bylo zajistit snadný přístup ke všem skladovaným položkám, aby se zajistila efektivita a zrychlil postup prací. V Autoexperten chtěli efektivní regálové systémy a malé vidlicové vozíky, jako je například ruční paletový vozík a zakladač. Per Gunnar Withbro, obchodní manažer společnosti Autoexperten Trondheim, už o Toyota Material Handling slyšel a vybral Toyotu jako nového dodavatele regály a manipulační techniky.
První dodávka pro působivý sklad Autoexperten Trondheim sestávala z několika regálů na drobné zboží a regálů na pneumatiky. Neuvěřitelných 1600 metrů regálů se naplnilo nejrůznějšími položkami, uspořádanými v plastových boxech nebo oddělenými přepážkami podle povahy, účelu a velikosti tak, aby byla správná součástka vždy rychle a snadno dostupná. Později byly instalovány regály s prostorem pro více než 700 pneumatik. Dále byly na své místo instalovány univerzální regály s policovými vložkami pro uložení několika druhů baterií. Relativně „malý“ sklad nyní nabízí širokou škálu předmětů: „Možná nemáme tak velký sklad jako jiní zákazníci Toyoty, ale ten náš jsme velmi dobře optimalizovali," říká Per Gunnar.
Přestože se kvůli celosvětové pandemii nemohli setkat osobně, Per Gunnar popisuje spolupráci mezi společnostmi Autoexperten Trondheim a Toyota jako fantastickou zkušenost: „Pokud jde o včasné dodávky a bezproblémovou spolupráci, vliv pandemie jsme opravdu nezaznamenali. Toyota vždy dodržela stanovené termíny dodání. Instalace celkově proběhla velmi rychle. Pracovníci, kteří montovali regály během první fáze, byli velmi zruční. Jelikož jsme následně dokoupili několik dalších regálových řešení, rozhodli jsme se poslední paletové regály sestavit sami. Zvládnout vše vlastními silami bylo díky jasným instrukcím velmi jednoduché a snadné“.
Spolu s objednávkou nových regálů se společnost Autoexperten rozhodla objednat také ruční paletový vozík a zakladač . Jejich pobočka v Oslo používá vozíky Toyota a doporučila je i pro Autoexperten Trondheim, protože zde mají s Toyotou velmi dobré zkušenosti. Vzhledem k celoplošné působnosti společnosti Autoexperten na území Švédska a Norska jsou geograficky strategická poloha a dostupnost velmi důležité faktory pro spokojenost zákazníků. Blízkost a rychlost servisních služeb nachází u zákazníků velmi pozitivní odezvu.
Podobně jako Autoexperten má i Toyota Material Handling řadu poboček v mnoha zemích, garantujících rychlý servis, což řetězec autoservisů také velmi oceňuje. To učinilo z Toyoty Material Handling velmi zajímavého potenciálního dodavatele. „Při práci se na náš paletový vozík a zakladač hodně spoléháme. Vědomí, že je servisní personál Toyoty v případě potřeby vždy k dispozici a připraven pomoci, tak pro nás znamená jistotu a klid. Když zařízení nese značku „Toyota“, je to záruka kvality. Chtěli jsme, aby naše heavy-duty technika pocházela od solidního dodavatele, o kterém víme, že tu pro nás bude i v budoucnu. Proto byla naše volba poměrně snadná,“ říká Per Gunnar.