Polovina ze široké palety produkce sériových i na míru sestavených brzděných a nebrzděných modelů s progresivním konstrukčním designem a vyhlášených perfektním řemeslným zpracováním míří za hranice. Česká jednička je silná například na Slovensku, ve Skandinávii nebo v německy mluvících zemích. Díky zdatnému vývojovému oddělení Agados soustavně inovuje a nabízí nová řešení a nové typy vozíků. Má ve svém portfoliu i velké brzděné robustní přívěsy pro stavebnictví, na převoz bagrů, zvířat nebo speciály, které jsou používány bezpečnostními i záchrannými složkami po celém světě. Táňa Prchalová, ředitelka logistiky, uvádí, že součástí služeb v rámci prodejních a servisních sítí jsou nejen půjčovny, ale samozřejmě i autorizované servisní služby, vyškolení technici, zajištění originálních náhradních dílů a důraz na kvalitu produkce. To je podobný přístup, s kterým se setkala u Toyoty, jejíž stroje tvoří ve flotile asi 15 vozíků již většinu:
„S Toyotou spolupracujeme od roku 2018 a od začátku se soustředíme zásadně na pečlivý výběr z nabídky ojetých vozíků, které mají jen nízké nájezdy motohodin. Dáváme jim přednost před úplně novými stroji kvůli nižším cenám a lepším dodacím lhůtám. Buď nahrazujeme stroj, který již dojezdil, nebo reagujeme na nový požadavek výroby, ale ani v jednom případě nemůžeme a nechceme na dodávku dlouho čekat. Repasy jsou rychle dostupné, stačí najít vhodný stroj z hlediska stáří, nosnosti, výšky zdvihu a vybavení - například kabinou. Roli hraje i pohon, volíme čisté a tiché elektrické stroje, a to i u čelních vozíků, které pracují venku i uvnitř hal. Kvůli riziku najetí na ostré kovové špony vybíráme vozíky se superelastickými koly. Za 5 let jsme vybudovali slušnou flotilu různého stáří - skladové techniky (modely BT Tyro LHE130 (5x), BT Staxio HWE100 (3x) i čelních vozíků Toyota Traigo 8FBMT20 (3x), 8FBMT30 nebo 8FBEKT16 z let 2011 až 2022.”
Táňa Prchalová,
ředitelka logistiky AGADOS, spol. s r.o
„I na použité vozíky poptávám více firem. Sleduji nabídku různých renomovaných dodavatelů, ale i ceny v bazarech. Chci být v obraze, co trh nabízí. Servis ale řeším zásadně s autorizovanými firmami, protože chci mít ve vozících kvalitnější originální díly. Detaily řeší uzavřená servisní smlouva. Servisní technik Toyoty funguje skvěle, na zavolání, totéž platí i o obchodním zástupci Patriku Klusáčkovi. Komunikace s Toyotou probíhá podle mých představ. Kritérií výběru ani specifikací tedy není málo, ale protože Toyota disponuje širokou nabídkou použitých vozíků, dokáže naše požadavky uspokojit,” doplňuje Táňa Prchalová.
„Naše stroje jezdí ve svařovně, lakovně, stolárně, kde Agados vyrábí například také skříňové nebo sandwichové přívěsy. Zaváží vychystané bedny se všemi komponenty na sběrná místa u několika desítek výrobních stanovišť, kde je vždy zkompletován celý přívěsný vozík. Obsluhují také regálová úložiště, částečně zajišťují i vykládku na vstupech a nakládku hotových přívěsů. Už vím, jaké stroje zákazník preferuje a jakou specifikaci vyhledává," říká Patrik Klusáček, obchodník Toyoty, který poptávky zákazníky přijímá a vhodný vozík hledá ve vlastní flotile, případně i dalších evropských flotilách.
„Po dodávce vozíku si můžeme vozík "osahat", zjistit, jak funguje v plném nasazení v konkrétním provozu, má-li dostatečný výkon i v hraničních situacích a v rámci standardní služby Toyoty ´Vyzkoušej, než koupíš´ jej případně vyměnit za jiný. Je to šikovná pojistka před nechtěným špatným výběrem, i když jsme ji za celou dobu spolupráce využili jen jednou," uzavírá Táňa Prchalová.