ADVEO je jedním z hlavních evropských hráčů na poli velkoobchodní distribuce kancelářských potřeb, služeb a řešení. Skupina ADVEO, která je lídrem ve Francii a Beneluxu, distribuuje z těchto regionálních logistických center více než 20 000 skladových položek.
Aby mohli v Adveo i nadále podporovat zákazníky v jejich růstu, rozhodli se rozšířit seznam svých produktů. S více než 20 000 skladovými položkami má Adveo France nejširší nabídku produktů na trhu. Proto bylo nezbytné vybudovat nový sklad, který by umožnil rychlou a efektivní distribuci. Splnění požadavků na rychlost a kvalitu je v dnešním světě logistiky čím dál důležitější.
Jakožto dlouholetý výhradní zákazník Toyoty v oblasti vysokozdvižných vozíků zadali v Adveo návrh dispozice nové budovy, včetně vybavení regály, naváděním a vozíky, právě Toyotě. Nové pracoviště podpořilo centralizaci logistiky Adveo v regionu a bylo také třeba:
„Na začátku tohoto projektu jsme předložili několik návrhů různých uspořádání skladu a různých skladových řešení ,abychom zjistili, jaký model by nejlépe splňoval všechny potřeby společnosti Adveo,“ vysvětluje Didier Renau, obchodní zástupce pro skladové systémy při Toyota Material Handling France. a dodává: „S tím, jak projekt postupoval, požadavky postupně narůstaly.“
V Adveo chtěli partnera, který by je podpořil v jejich projektu od začátku až do konce. Romain Thénard, Supply Chain Director ve společnosti Adveo, připouští: „Naším úkolem je připravit zadání, nikoliv definovat všechny technické prvky při budování pracoviště. K tomu nám chybí potřebné inženýrské kapacity.“
Toyota byla schopna pomoci s vyprojektováním, nadefinováním, implementací, realizací a dokonce i s financováním.
Tento projekt zahrnuje dvě velké oblasti. Každá z nich s naprosto odlišným uspořádáním. Jenou z nich je zóna výškového skladu s velmi úzkými uličkami, ve kterých se o vysokou hustotu zaskladnění starají VNA vozíky. Cílem bylo uskladnit co nejvíce palet: jedna paleta, jedna skladová položka. Druhou je zóna konvenčního skladu s retraky kde probíhá manipulace s náklady mnohem blíže podlaze. Kromě toho je zde také dynamická zóna s boxy pro drobnější vychystávání, což byl výslovný požadavek Adveo.
Montáž celého regálového systému se sedmi úrovněmi (podlaha, 1990, 3030, 4070, 6098, 8126 a 10154 mm) trvala dvěma týmům (celkem 8 montérů) osm týdnů. Instalace kompletního systému navádění trvala další měsíc. Instalováno bylo zhruba 290 tun regálů , 16 000 mřížových polic a 90 rolen dynamických regálů.
„S naší volbou jsme velmi spokojeni,“ potvrzuje Romain Thénard. „Nyní máme výkonnost, o kterou jsme usilovali, a to na všech typech zařízení. Toho se nám podařilo dosáhnout především díky analýze kompatibility vybavení skladu a manipulační techniky, která byla přímo namístě ještě předem ověřena,“ pokračuje Romain a na závěr dodává: „Návrh Toyoty se vešel do našeho rozpočtu a splnil všechny naše požadavky:”
Zákazník se rozhodl pro tradiční energetické řešení, což znamenalo, že k nabíjení olověných akumulátorů musela být vybudována samostatná nabíjecí místnost. V Toyota Material Handling je to součást komplexního řešení skladu. Tedy přesně to, co společnost Adveo hledala.
V další fázi projektu může Adveo zdokonalit řízení svých provozů se systémem Toyota I_Site, který nejenže zlepší zabezpečení a zvýší bezpečnost produktů, vozíků, regálového systému i personálu, ale umožní také lépe řídit snižování nákladů. Svůj strojový park také dále rozšiřují o další pronajaté vozíky Toyota.