Toyota připravila setkání logistických specialistů postavené na fyzických ukázkách nejmodernějších pohonných, bezpečnostních a manipulačních technologií. Teorie rovněž nechyběla a netvořily ji pouze prezentace Toyoty a jejích partnerů, ale doplnil ji příspěvek Petra Mervarta, Zmocněnce ministra průmyslu a obchodu pro vodíkovou technologii, který účastníky třetího dne setkání seznámil se strategií MPO v oblasti podpory rozvoje a s pilíři, o které se tato strategie opírá.
Vodík a vozíky s pohonem na palivové články byly klíčovým tématem setkání. Toyota představila tři modely s palivovými články - čelní elektrický VZV Toyota Traigo s nosností 3 t, retrak BT Reflex a ručně vedený nízkozdvižný vozík BT Levio. Ve všech třech případech šlo o premiéru vodíkových vozíků v České republice.
Velký potenciál zlepšit provozy zákazníků představily i nejmodernější automaty řady Toyota Autopilot, poslední generace vysokohustotního skladování Radioshuttle, nejnovější vysoce výkonné a komfortní li-ionové stroje BT Levio a BT Staxio pro stojícího řidiče a kamerový systém rozpoznávání chodců za pomoci umělé inteligence Blextair určený zejména pro čelní VZV a retraky. Řešení pro dosažení maximální efektivnosti a bezpečnosti manipulace doplnila možnost vyzkoušet si v rámci testovacích jízd elegantní vodíkový automobil Toyota Mirai, který přivezl jeden z partnerů: Toyota Central Europe - Czech.
Vodík - udržitelné řešení pohonu vozíků s obrovským potenciálem
Toyota je globálním lídrem v praktickém využití palivových článků s více jak patnáctiletými zkušenostmi. V Evropě již provozuje stovky vozíků v reálném provozu a za poslední finanční rok k přibylo dalších 1 300 objednaných strojů. V bloku zaměřeném na využití vodíku a vodíkových palivových článků jako pohonu manipulační techniky jsme se soustředili na komplexní vysvětlení problematiky od výroby až po plnění zásobníků ve vozíku a na současné reálné možnosti Toyoty jako dodavatele. Projektování, výroba šedého i zeleného vodíku, přeprava, skladování, mobilní zásobníky a další témata související s vodíkovou infrastrukturou byla doménou našich partnerů - společností 3D Chemoprag, Air Products, APT, Devinn nebo Hydrogen2.
Bezproblémová automatizace s Toyota Autopilot
V různých výrobních i skladových provozech manipuluje v ČR již přes 30 AGV vozíků různých typů. Máme tedy s implementací automatizované manipulace velké zkušenosti. Teoretická část seznámila účastníky, jak při přípravě projektu automatizace manipulace postupujeme, jaká data a informace potřebujeme pro vypracování studie proveditelnosti, jak pracují aplikační technici Toyoty nebo jak se tvoří layout pracovní dráhy automatu. Na předem připravené trase pak přítomní mohli sledovat, jak přesně a bezpečně pracuje model Autopilot SAE160 při zakládání palet do regálů v různých výškových úrovních, na zemi, při stohování nebo při horizontálním transportu.
Bezuličkový spolehlivý Radioshuttle
Systém Radioshuttle je již léty prověřené řešení vysokohustotního skladování, které umožňuje využít až 85% dostupného prostoru bez kompromisů v produktivitě. Je založeno na konceptu dálkově ovládaných satelitních vozíků pracujících ve skladovacích „tunelech“. Toto řešení přináší jednoduchou, efektivní a spolehlivou manipulaci s paletami v regálovém systému a ovládání jediným tlačítkem. Využití systému si získává stále nové zákazníky, kteří nacházejí nové využití zejména v kombinaci s dalšími variantami klasických regálových systémů nebo v propojení s AGV vozíky.
Silné novinky ve skladové technice
Účastníci setkání byli rovněž úplně prvními uživateli vozíků, kteří si mohli fyzicky vyzkoušet jízdu a výbavu komfortních a maximálně kompaktních novinek pro intenzivní aplikace horizontální přepravy a zakládání. Modely pro stojícího řidiče BT Levio LSI200 a BT Staxio SSI160LN a SSI200D se vyznačují skvělou ergonomií, parádním výkonem a vynikající produktivitou. Díky progresivní konstrukci, která využívá malých rozměrů modulárních li-ionových baterií Toyota, nabízejí uživatelům energeticky maximálně úsporný vozík a vysokou disponibilitou.
Toyota důsledně chrání chodce před kolizí s vozíkem
Bezpečnost provozu a ochrana pracovníků, kteří se pohybují v blízkosti manipulační techniky je jednou z priorit společnosti Toyota Material Handling CZ. Nejmodernější bezpečnostní kamerový systém Blaxtair nainstalovaný na demonstračním elektrickém vozíku Toyota Traigo je založený na umělé inteligenci a dokáže v reálném čase monitorovat prostor kolem vozíku a v případě jakékoli nebezpečné situace vozík zásadně zpomalit a člověka ochránit. Doplňuje ostatní technologie, které Toyota nabízí pro posílení bezpečnosti - například fleet management I_Site s funkcí sledující různé úrovně kolizí, PAS system zaměřený na detekci překážek a zastavení vozíků v uličkách nebo LSA zpomalovací zóny.
Toyota Material Handling CZ
Jana Bobysudová, Marketing manager
Tel.: +420 725 744 241