VNA vozíky (vozíky pro velmi úzké uličky) jsou navrženy speciálně pro doplňování zboží a vychystávání ve skladech a distribučních centrech s vysokou hustotou skladování. Vysoká hustota znamená, že zúžením uličky lze uložit více zboží a maximálně využít dostupný prostor. Značná část VNA modelů Toyota je vybavena kloubovým šasi. Vozíky této řady jsou tak díky vynikající stabilitě a manévrovacím schopnostem perfektní pro práci ve VNA uličkách. Řada nabízí nosnosti v rozmezí 1000 kg až 1500 kg a lze použít jak kolejnicové, tak idnukční navádění.
Jízda v úzkých uličkách a zvedání nákladů do výšek není snadná práce. Pro práci v těchto náročných aplikacích musí být obsluha řádně vyškolena. Naštěstí se mohou spolehnout na řadu nástrojů a funkcí, které jim mohou během náročné směny pomoci.
Systém ochrany osob (PPS) umožní VNA vozíku Toyota BT Vector při zjištění překážky v cestě převzít kontrolu a zpomalit až do úplného zastavení. PPS tvoří dva bezpečnostní skenery na vozíku, jeden vpředu a jeden vzadu. Zejména při práci ve velké výšce má řidič omezený výhled na zem pod sebou. Skener definuje před vozíkem dvě zóny (výstražnou zónu a zónu zastavení), které pomáhají řidiči předcházet možným kolizím v uličce.
Ergonomie řidiče je prioritou. Obsluha tráví v těchto vozících každý den spoustu času. Díky ergonomickému designu sedadla a intuitivním ovládacím prvkům s barevnou dotykovou obrazovkou je práce s VNA vozíky Toyota velmi pohodlná.
Integrovaný systém předprovozní kontroly a kontrola přístupu Smart Access umožňují snadné a bezpečné zahájení práce. Pro zvýšení produktivity a zajištění bezpečného provozu shromažďuje vozík informace o stavu a událostech.
Kompaktní kabina umožňuje řidiči snadno nastupovat a vystupovat a v případě potřeby pracovat ve vzpřímené poloze, což zvyšuje jeho produktivitu.
Pokročilý systém zdvihu Toyota ALS použitý u řady BT Vector snižuje energii potřebnou ke zdvihu kabiny a nákladu o 35%. Kompenzační systém zdvihu tvoří kompletně uzavřený okruh, ve kterém je zásobník plynu propojen s hydraulickým válcem zdvihu. Přesné elektronické řízení zaručuje bezproblémový a plynulý chod.
Při spouštění kabiny se energie ukládá ve formě stlačeného dusíku v plynové nádrži. Energie nashromážděná v podobě stlačeného plynu poté napomáhá při dalším zdvihu. V důsledku toho zvedá hydraulický motor zdvihu jen o něco větší hmotnost, než je hmotnost vlastního nákladu, a šetří tak energii. Upínací deska s vidlicemi a stožár se zvedají díky expanzi dusíku.
Díky naprogramování paletových pozic do vozíku mohou VNA vozíky Toyota vypočítat optimální trasu z bodu A do bodu B a vybrat nejefektivnější cestu. BT Vector přizpůsobí rychlost jízdy výšce zdvihu: při nižší výšce zdvihu pojede vozík rychleji, při větší výšce pomaleji. Výsledkem je štíhlejší provoz, kratší časy pracovního cyklu a výrazně vyšší produktivita.
VNA vozíky Toyota upravují rychlost jízdy za pomocí identifikátorů uličky. Na obou koncích uličky, což jsou místa, kde je kontrola vozíku v uličce obzvláště důležitá, vozík bezpečně zpomalí, uprostřed uličky pak použije maximální bezpečnou rychlost. To je možné díky identifikačním značkám AEB (brzdění na konci uličky) a AES (zastavení na konci uličky).
Pro VNA vozíky Toyota řady BT Vector je bezpečnost na prvním místě a přizpůsobí se překážkám v uličkách, jako jsou střešní trámy, ventilační šachty atd. To je možné díky funkci identifikace zón: Senzory na VNA vozíku komunikují s RFID návěstími umístěnými v uličce.