Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. V pořádku

Soutěž servisních techniků Toyota - vítězové

Toyota zná šampióna mezi servisními techniky

V depu společnosti Toyota Material Handling CZ v Rudné proběhl v sobotu 17. února 2018 první ročník soutěže servisních techniků Toyota, dílenských i mobilních. Soutěžící museli absolvovat náročné kolečko na odlišných stanovištích a v časovém limitu provést pod dohledem pozorných rozhodčích zadané servisní zakázky. Rozhodčí v některých případech vystupovali i v roli (ne)spokojeného zákazníka a "trápili" techniky svými požadavky.

Vít Sklenář, technický manažer servisu a jeden z organizátorů popsal soutěžní podmínky: "Na jednotlivých stanovištích na soutěžící čekaly standardní stroje z různých produktových řad - čelní vozíky Toyota Traigo 48 a Traigo 24, retraky BT Reflex RRE140, ruční paletové vozíky BT LHM230  nebo tahače BT Tracto TSE300. Úkoly byly velmi pestré a prověřily důkladně celé spektrum znalostí každého účastníka, technických i administrativních. Tedy i orientaci v manuálech, v objednávkových systémech, zvládnutí postupů při specifikaci závady a možné příčiny jejího vzniku, pokus o určení odpovědnosti za poškození techniky, vytvoření cenové nabídky a její předložení zákazníkovi a na závěr provedení kontrolních úkonů." 

Servisní technici museli provést v souladu s technologickými postupy zpracovanými v rámci Toyota Service Concept například kalibraci stožárů a nastavování nové výšky zdvihu, vyřešit požadavek na změnu maximální rychlosti (nastavení na 10 km/hod.) a nastavit výstražný majáku tak, aby spínal jen po obsazení sedačky obsluhou. U ručního paletového vozíku řešili ohnutí tlačných tyčí a definovali zakázku s ohledem na doživotní záruku na vozík.

Častá činnost techniků, tedy pravidelná údržba dle stanovených technologických postupů po nájezdu motohodin včetně vytyčení servisního prostoru, byla úkolem zaměřeným na dodržování všech principů bezpečnosti práce, na kterou je společností Toyota Material Handling kladen velký důraz.

Jiným úkolem, s kterým se technik nesetkává každý den, bylo přijetí oznámení o nehodě vozíku Traigo 24. Vozík silně bočně narazil do pevné překážky, a protože řidič nebyl připoután, vypadl z vozíku a poranil si ruku. Úkolem technika bylo uplatnění všech postupů platných při vzniku mimořádné události a uspokojení potřeb zákazníka, který požadoval odstavení stroje, fyzickou kontrolu přestože vozík nebyl viditelně poškozen, a zajištění náhradního vozíku až do skončení kontroly.

Kontakty pro PRESS

Toyota Material Handling CZ
Jindřich Přívora, PR Manager
Tel.: +420 602 654 092
jindrich.privora@cz.toyota-industries.eu

NAPIŠTE NÁM

"Hodnocení bylo velmi obtížné, protože nezahrnovalo jen vlastní servisní úkony, opravy, seřizování nebo postupy při pravidelné údržbě, ale také komunikaci se zákazníkem, řešení nahlášené nehody vozíku včetně vyplnění tzv. incident reportů, zohlednění záručních podmínek, postupy při zajištění náhradního stroje, nebo dokonce schopnost doporučení dalšího postupu v případě nerentabilní opravy poškozeného stroje, které je v dnešní době žádanou přidanou hodnotou, kterou očekává zákazník od našich servisních techniků. Cílem bylo také vést techniky k využití široké škály služeb, které Toyota nabízí, a zajistit různými prostředky zákazníkovi disponibilní techniku v co nejkratším čase. Ať již formou dobře provedené technické stránky věci nebo využitím STR flotily a podobně. Velmi potěšujícím zjištěním byla skutečnost, že i dílenští technici jsou na vysoké úrovni po technické stránce a dobře se vypořádali s úkoly, se kterými se v praxi setkávají jen mobilní technici v terénu," řekl Vít Sklenář.

Vítězem se zaslouženě stal Milan Mistr, dlouholetý zaměstnanec Toyoty a servisní technik pro region Brno a okolí. Milan je dlouholetým zaměstnancem Toyoty. Stejně jako ostatní soutěžící potvrdil kvalitu, odbornost, zaujetí pro věc i snahu zlepšovat se a učit se nové věci. Fakt, že jako vítěz získal 87 % možných bodů, svědčí o přísnosti rozhodčích. Na dalších medailových pozicích se umístili Jiří Lojík působící jako rezidentní technik na Strakonicku a Martin Holík z regionu Vysočina.

Vít Sklenář na závěr dodal: "První ročník soutěže se určitě povedl. Vyzkoušeli jsme si náročnou organizaci a přesvědčili jsme se, že i mimo pracovní dobu jsou naši technici ochotní udělat něco pro sebe i pro firmu. Akce byla totiž dobrovolná a kolegové jí věnovali svůj volný čas. Účast byla určitě velkou výzvou pro všechny 

VÍCE O SERVISNÍM KONCEPTU TOYOTA
TSC hodiny

Servisní koncept Toyota

Důkazem našeho zaujetí pro dokonalý servis je Servisní koncept Toyota, představující strukturovanou cestu k optimalizaci našich služeb.

Přečíst více >
Traigo při přesunu barelů

Jsme specialistou na váš obor

Snažíme se porozumět vašim individuálním potřebám, abychom mohli pokaždé nabídnout kvalitní, spolehlivé a individuální řešení, které přesně vyhoví vašim požadavkům.

Přečíst více >

Výrobní systém Toyota TPS

V naších výrobních závodech uplatňujeme principy štíhlé výroby a pracujeme na základě tahového systému řízení, což znamená, že vyrábíme jen to, co si objednáte.

Přečíst více >

Naše historie

Více než 100 let společných zkušeností v manipulační technice!

Přečíst více >