BT Levio LWI160

Picture of Jan Kohák

Jan Kohák

Produktový manažer skladové techniky

10 minut k přečtení

Li-ion , I_Site
Ano, řeknete si, že ho musíte mít ve flotile... tento vozík je výsledkem maximálně racionálního přístupu švédských vývojářů, odpoutal se od tradičních přístupů a je víceméně modelovaný pouze li-ionovou baterií a nosností, za předpokladu kompletní výbavy moderními funkcemi současné manipulace.

 

Je zde další novinka Toyoty!

Co se týká parametrů, nenajdete, co byste v praxi u vozíku postrádali. Při posuzování benefitů – je to „vozík snů“ – menší, lehčí, úspornější, vybavenější, stabilní, výkonný a využívající vše osvědčené z předchozího modelu...

Je zde další novinka Toyoty!

 

Pojďme se podívat nejprve na technické detaily:

  • Elektrický 24V paletový vozík
  • Nosnost                                       1,6t
  • Rychlost                                       6 km/h     (pro vozíky bez stupačky dle normy)
  • Velikost baterie                          50/105/150 Ah (Li-Ion)
  • Šířka šasi b1                                726 mm
  • Délka vozíku l2                            419 mm
  • Výška zdvihu                               215 mm
  • Hmotnost                                     269 kg (se 105 Ah baterií)
  • Vhodný pro širokou škálu aplikací: horizontální přeprava, nakládka/vykládka, vychystávání,  na palubě nákladních vozů, ve skladech, distribučních centrech, obchodech, supermarketech, v průmyslu
  • Pro pěší aplikace s nízkou, střední a vysokou intenzitou

Vyvinut a vyroben v Evropě (Švédsko)

 

Pojďme se podívat nejprve na technické detaily:

 

A teď odpovíme pravděpodobně i na vaše otázky pro praxi:

1. Energie, baterie, výdrž, nabíjení

Energie, baterie, výdrž, nabíjeníDíky unikátnímu, modulárnímu, kompaktnímu a škálovatelnému li-Ion řešení od Toyoty můžete opustit zajeté koleje v podobě tradičního bateriového prostoru.
Bateriový prostor je konstruován do jedné kompaktní velikosti stroje pro baterie všech kapacit – 50, 105 nebo 150 Ah. Je tedy možnost odstupňovat sílu stroje podle požadavků aplikace a podle její energetické náročnosti.

Li-ionové baterie ze své podstaty provozu nepotřebují náhradní baterie a nemění se – to je asi všeobecně známo. Celková životnost baterie je 5x delší než olověné akumulátory. Vyžaduje však časté, kratší dobíjení. „Zdravá“ hranice vybití by se měla pohybovat na 40% kapacity. 50 Ah baterie vydrží 3 h nepřetržitého provozu a s externím nabíječem nabíjíte z 20% (již u li-ionových baterií nežádoucí zůstatková energie) do plné kapacity za 60 min.
 

Novinkou jsou 3 flexibilní volby nabíjení: externího nabíjení, zabudovanéEnergie, baterie, výdrž, nabíjení
nabíječky a nabíjení na palubě nákladních vozů. LWI160 tyto výběry nabízí, a to v kombinaci s širokou řadou kapacit nabíječek.
Nový a vylepšený „pistolový“ nabíjecí konektor je mimořádně ergonomický právě pro časté a současně bezpečné nabíjení.

 

2. Opravdu získáme menší vozík?

LWI160 je konstruktérsky inovativní v přístupu k bateriovému prostoru – baterie se neumisťují do prostoru, ale prostor se přizpůsobil maximálnímu počtu současně mnohem menších bateriových bloků. Požadavkem manipulace je, aby nevyžadovala příliš velkou plochu, která se využívá na uskladnění zboží nebo pro provoz výroby. A tak i rádius otáčení, který je přímo závislý na délce vozíku, se u této novinky zmenšil. Vždyť rozměr L2 je o 119 mm kratší než u standardního LWE160 se středním bateriovým prostorem. V kombinaci s úhlem řídící oje, kterou lze otočit až do +/-93°, dosáhneme vynikající manévrovatelnosti i ve stísněných prostorách. Výška šasi je o 85 mm nižší než u standardního, což zase přináší výborný výhled na vidlice.

 

Opravdu získáme menší vozík?

 

3. O kolik je LWI160 lehčí a co tím získáme?

Hmotnost LWI160 je markantně snížena, o plných 43% oproti vozíkům s olověným akumulátorem, tj. na pouhých 269 kg včetně 105 Ah baterie. 

A jaké jsou přínosy snížené hmotnosti? Například lepší přístup na místa s omezenou nosností jako jsou výtahy, čela nákladních vozů, sklopné rampy, galerie. Lepší výkon a manévrování na nakloněných rovinách, kdy obsluha nebojuje proti gravitaci. A jako bonus můžete očekávat menší únavu obsluhy a její lepší soustředění na výkon.

 

O kolik je LWI160 lehčí a co tím získáme?

 

4. Je vozík nákladově úsporný a je bezpečný?

Je vozík nákladově úsporný a je bezpečný?U vozíku LWI160 jsou tyto jednoznačné úsporné momenty: jízda vozíku s nízkou hmotnosti je šetřící, provoz na Li-Ion technologii ve své podstatě také a velice praktické je i umístění baterií do vnější části šasi, kdy nedochází ke zdvihání baterií při každém zdvihu břemena, díky čemuž má motor nižší odběr energie. Přínosem je tedy delší doba provozu na jedno nabití, a tím méně provozních prostojů a méně emisí CO2.
Musíme si uvědomit, že platí „bezpečný řidič = vysoce produktivní řidič“, a to představuje nižší  náklady na manipulaci 1 palety.

 

Z hlediska bezpečnosti provozu je tedy vozík vybaven mnoha prvky – od silných brzd na nakloněné rovině a brzdových pojistek při zdvižené oji, nebo např. snímačem řízeného kola, který neustále monitoruje úhel natočení řízení. Ve všech případech se snižuje riziko nechtěného pojezdu, poranění nohou, ale také podtrhuje komfortní manipulaci společně s optimalizovanou délkou oje. Současně je nastavena blokace spouštění vidlic při velkém natočení řídicí oje, opět pro vyšší bezpečnost nohou. Obsluha tedy důvěřuje, že vozík ovládá bez rizik.Je vozík nákladově úsporný a je bezpečný?

 

V rámci bezpečnosti má LWI160 již standardní výbavu bezpečnostních „stop“ tlačítek – „břišní“ na oji, které přepne směr jízdy a dále nouzový spínač na horní úrovni šasi. Vozík zanechaný bez dozoru se nejen automaticky zabrzdí, ale i v nastaveném intervalu automaticky vypne.

Vozík je založen na vícebodové stabilitě 5 kol, což je předpokladem eliminace kolíbání, pohybů do strany při proklouznutí, a snadného najíždění do palet, přejíždění nerovností a samozřejmě díky rozložení váhy i zvýšené odolnosti kol. 

VÍCE O LI-ION ŘEŠENÍ OD TOYOTY

 

5. Jaké je vybavení vozíku pro obsluhu?

5. Jaké je vybavení vozíku pro obsluhu?Řídící oj je již u Toyoty standardní can-busový řídící prvek, s možností se k vozíku přihlásit přes PIN klávesnici nebo pomocí karty Smart Access, plně vybavený k řízení zdvihu a pojezdu oběma rukama, se srozumitelnou indikací na displeji  - závad, stavu baterie, pro  servisní diagnostiku a nastavení (např. při vysokém úhlu natočení oje se objeví pro obsluhu pokyn „turn“ - otoč). Vybavenost vozíku počítá s moderními potřebami provozu -  5V USB napájecí konektor ve standardu,12V nebo 24V zásuvka jako volitelná výbava (v kombinaci s DC/DC převodníkem) na horní ploše šasi včetně menšího ložního prostoru. Během práce je tedy zajištěno snadné napájení/nabíjení chytrých telefonů, tabletů nebo jiných externích přístrojů. Vozík lze vybavit lištou – E-barem - pro připojení různého příslušenství, držákem skeneru, klávesnice, uchycení PC/terminálu, poznámkové desky, dalšího úložního prostoru na menší předměty nebo dokonce i hasicího přístroje, když je provoz více rizikový.

5. Jaké je vybavení vozíku pro obsluhu?

Ve standardní výbavě jsou také naplněny i předpoklady telematiky a LWI160 je CHYTRÝ VOZÍK, který je neustále datově připojen. Jedná se o systém správy flotily I_Site, který poskytuje v reálném čase data o přihlášení obsluhy, o chybových kódech, využití vozíků, monitoring nárazů, vzorců nabíjení baterií. Data jsou shromažďována automaticky, jsou prostorem pro analýzu a následný lepší management flotily nebo pro lepší nastavení údržby.

 

Na základě výše uvedeného můžeme konstatovat, že LWI160 od Toyoty ukazuje nový inovativní trend chytré a odolné koncepce moderního nízkozdvihu pro vyšší provozuschopnost, produktivitu a snížení nákladů na manipulaci každé jedné palety při zachování maximálního pohodlí a bezpečnosti obsluhy. Je téměř jisté, že LWI160 pro své „smart“ charakteristiky ve všech směrech užití dosáhne silné pozice a ocenění u řady konečných uživatelů.

SPRÁVA FLOTILY I_SITE

Populární příspěvky